شمانیوز
شما نیوز

متولی جمع‌آوری زباله‌های چالوس نیستیم

رئیس اداره محیط زیست کرج گفت: ساماندهی وضعیت زباله‌های منطقه چالوس در گرو مدیریت واحد پسماند است.

رئیس اداره محیط زیست کرج گفت: ساماندهی وضعیت زباله‌های منطقه چالوس در گرو مدیریت واحد پسماند است.

حمیدرضا لشکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: طبق قانون، محیط زیست متولی جمع‌آوری پسماند و زباله نیست ودر این موضوع صرفا یک دستگاه نظارتی محسوب می‌شود.

وی افزود: وظیفه جمع‌آوری زباله‌های محدوده جاده چالوس و رودخانه کرج به عهده بخشداری، دهیاری‌ها و شهرداری این منطقه است.

لشکری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون جمع‌آوری زباله‌های شهری منطقه چالوس را شهرداری به عهده گرفته و این درحالی است که زباله‌های روستایی توسط دهیاری‌ها و زباله‌های بین روستایی نیز از طریق بخشداری جمع‌آوری می‌شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه پراکندگی در مدیریت پسماند این منطقه باعث شده، علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته با حجم انبوهی از زباله در محدوده جاده چالوس و رودخانه کرج مواجه باشیم.

این مسئول اظهار کرد: علاوه بر این، با حضور گردشگران در برخی مناطق بکر و دست نخورده چالوس نیز زباله‌هایی تولید می‌شود که هیچ دستگاه یا ارگانی مسئولیت جمع‌آوری آنها را نمی‌پذیرد و این زباله‌ها غالبا در محیط رها شده باقی می‌مانند.

وی گفت: برای ساماندهی وضعیت زباله‌های منطقه چالوس از جمله رودخانه کرج طرح‌های مختلفی قابلیت اجرا دارند که از میان آنها می‌توان به راه‌اندازی یک مرکز موقتی جمع‌آوری و تفکیک زباله اشاره کرد.

لشکری اضافه کرد: علاوه بر این، اجرای طرح مدیریت واحد پسماند نیز می‌تواند در ساماندهی زباله‌های این منطقه موثر واقع شود.

وی ادامه داد: درکنار این موارد، مردم به ویژه گردشگران نیز باید از ریختن زباله در محیط طبیعی این منطقه خودداری کنند و زباله‌های خود را فقط در سطل‌های زباله تخلیه کنند.

وی یادآور شد: رستوران‌ها می‌توانند سطل‌های مکانیزه بزرگی را در اطراف محل کسب خود نصب کنند تا از این طریق به پاکیزه نگه داشتن یکی از زیباترین جاده‌های جهان کمک کرده باشند.

لشکری در پایان گفت: فرهنگ پاکیزه نگه داشتن طبیعت و جاذبه‌های گردشگری باید به مرور زمان در میان مردم ایجاد شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied