شمانیوز
شما نیوز

دهدشت و 10 روستا یک ماشین آتش‌نشانی!

یکی از آتش‌نشانان آتش‌نشانی شهر دهدشت گفت: در سایه بی‌توجهی برخی مسئولان آتش‌نشانی، دهدشت از امکانات لازم بی‌بهره است.

یکی از آتش‌نشانان آتش‌نشانی شهر دهدشت گفت: در سایه بی‌توجهی برخی مسئولان آتش‌نشانی، دهدشت از امکانات لازم بی‌بهره است.

سجاد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز گلایه از نبود هر گونه امکانات رفاهی- خدماتی در آتش‌نشانی‌های دهدشت افزود: متاسفانه از بدو آغاز به کار دو ایستگاه آتش‌نشانی در دهدشت هیچ‌گونه خدماتی به این دو ایستگاه داده نشده است.

وی با توجه به الزام‌آور بودن خدمات‌دهی آتش‌نشانی دهدشت به این شهرستان و حدود 10 روستای تابعه آن گفت: از دو ماشین آتش نشانی در این شهرستان یکی از آن‌ها قدیمی و غیرقابل استفاده و مخزن آن کاملا پوسیده است و دیگری مخزن 3000 لیتری دارد که حتی جوابگوی کمتر از سه دقیقه اطفاء حریق نیست.

این آتش‌نشان تاکید کرد: جای تاسف دارد که به جمعیتی قریب به 150هزار نفر با یک ماشین آن هم با مخزنی 3000 لیتری که سه دقیقه بیشتر جوابگوی اطفاء حریق نیست، خدمات ارائه شود.

کاظمی کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات آتش‌نشانی دهدشت عنوان کرد و با بیان اینکه در هر شیفت کاری باید چهار نیرو وجود داشته باشد، تصریح کرد: به هنگام وقوع آتش‌سوزی تنها یک راننده و یک آتش‌نشان بیشتر وجود ندارد و این در حالی است که در صورت وقوع آتش‌سوزی حداقل باید پنج نفر آتش‌نشان برای مهار آتش حضور داشته باشد و در این زمینه کاری از دست یک نفر بر نمی‌آید.

وی هر دو ایستگاه آتش‌نشانی را فاقد بی‌سیم عنوان و تصریح کرد: از این دو ایستگاه تنها ایستگاه شماره یک دارای خط تلفن است و اگر آتش‌سوزی در منطقه ایستگاه شماره دو رخ بدهد چه کسی پاسخگو است؟ مسئولان فاجعه را چطور معنا می‌کنند.

کاظمی با اسفناک خواندن وضعیت آتش‌نشانی‌های شهر دهدشت گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در این ایستگاه‌ها، به هنگام وقوع یک حادثه که آتش‌نشان باید به محل حادثه‌ دیده برود اگر خدای نکرده حادثه‌ای دیگر رخ دهد کسی جوابگو نیست و آتش‌نشانی خالی از سکنه می‌شود تا آتش‌نشانان ( راننده و یک آتش‌نشان) از ماموریت برگردند.

وی نبود کپسول هوا، تشک نجات، بالابر، نردبان هیدرولیک، وسیله مارگیری، ماسک و لباس ضد حریق را از دیگر مشکلات آتش‌نشانی‌های دهدشت عنوان و اظهار کرد: به هنگام وقوع آتش‌سوزی با لباس شخصی در محل حادثه حاضر می‌شویم و متاسفانه به هنگام مراجعه به محل حادثه دیده برای مردم قابل شناسایی نیستیم، چون فاقد لباس فرم آتش‌نشانی هستیم.

به گفته کاظمی از بدو تاسیس این دو ایستگاه تاکنون یک نفر دوره دیده در کلاس‌های آموزشی آتش نشانی وارد این عرصه نشده و همه نیروها در این مسیر بالای 40 سال سن دارند و فاقد هرگونه مهارت در این زمینه هستند.

کاظمی با اشاره به حرفه حساس آتش‌نشانی خواستار جذب افراد آموزش دیده با مهارت بالا و جذب نیروهای زیر 30 سال شد.

وی ضمن ابراز گلایه از همکاری نکردن شهرداری دهدشت با آتش‌نشانان، از نبود فرش زیرانداز تا حقوق بسیار کم، آن هم با چهار ماه تاخیر در پرداخت، گفت: حتی از لحاظ دفاعی این دو ایستگاه فاقد هرگونه امکانات هستند.

کاظمی با بیان اینکه تاکنون هیچ مسئول استانی و شهرستانی کوچک‌ترین تلاشی جهت رفع مشکلات آتش‌نشانی‌های دهدشت انجام نداده است، دفاع از جان مردم را مهم‌ترین هدف خود در این مسیر عنوان کرد و خواستار پیگیری و رفع مشکلات آتش‌نشانی‌های دهدشت به صورت جدی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی و حتی کشوری شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied