شمانیوز
شما نیوز

همکاری نظامی «بیشکک» و «دهلی‌نو» گسترش می‌یابد

وزارت دفاع قرقیزستان پیشنهاد تصویب توافقنامه همکاری نظامی بین «بیشکک» و «دهلی‌نو» را به پارلمان این کشور ارائه کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع قرقیزستان خواستار تصویب توافق‌نامه همکاری نظامی بین «بیشکک» و «دهلی‌نو» در پارلمان این کشور شد.

بنابر اعلام وزارت دفاع قرقیزستان، پس از تصویب این توافق‌نامه، همکاری‌ در زمینه‌های مختلف از جمله، امور فنی- نظامی، تأمین منابع مادی و خدمات و همچنین پروژه‌های دوجانبه در مورد تجهیزات نظامی، همکاری در خصوص صنایع دفاعی از جمله همکاری بین شرکت‌های دولتی مربوط به صنایع دفاعی و انتقال تکنولوژی و کمک‌های فنی، آموزش، تولید مشترک و صدور آن به کشورهای ثالث صورت می‌گیرد.

همکاری در زمینه علوم و فن‌آوری نظامی از طریق تبادل اطلاعات و آموزش و همکاری‌ها در خصوص توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های نظامی شامل بازدیدهای رسمی و غیررسمی وزارتخانه‌های دفاع 2 کشور، تبادل اطلاعات و تجربه نظامی، آموزش، انجام تمرینات نظامی مشترک، تبادل مربیان و ناظران، برگزاری جلسات مشترک و مشاوره‌ها از جمله موارد اشاره شده در این توافق می‌باشد.

در چارچوب این توافق‌نامه نیروهای نظامی قرقیزستان می‌توانند در پروژه‌های آموزشی، دوره‌های کوتاه و بلندمدت، تمرینات نظامی، کنفرانس‌ها و سمینارهایی در این خصوص شرکت کنند.

خبرگزاری «اکی‌پرس» در این زمینه اعلام کرد: در تاریخ 11 اکتبر(19 مهرماه) هیئتی متشکل از 20 نفر به سرپرستی سرتیپ «اس شاوهن» از کالج ارتش هند به قرقیزستان سفر کردند.

«ضمیر سویرکولاف» معاون وزیر دفاع قرقیزستان نیز در این زمینه گفت: در نشستی که روز گذشته مقامات ارتش قرقیزستان با هیئت هندی داشتند بر توسعه مداوم روابط بین وزارت‌خانه‌های 2 کشور و اجرای توافق‌نامه تأکید کردند.

در سال 2015 تمرین نظامی مشترک قرقیزستان- هند با محوریت آموزش نیروهای ویژه «کانجر- 2015» برگزار شد.

حضور نمایندگان کالج ارتش هند تا 16 اکتبر سال جاری در قرقیزستان ادامه دارد و برنامه‌ریزی برای بازدید از مراکز آموزشی و واحدهای نظامی نیروهای مسلح کل قرقیزستان در دستور کار این هیئت قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied