شمانیوز
شما نیوز

ویژگی‌های یک نماینده مجلس از نگاه حسین طلا

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بیان ویژگی های یک نماینده مجلس پرداخت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بیان ویژگی های یک نماینده مجلس پرداخت.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با تاکید بر وجود تخصص و تجربه در کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: مجلس از یک سو وظیفه قانونگذاری و از سوی دیگر وظیفه نظارت بر اجرای قانون را دارد و در عین حال انتظاری که از مجلس و نمایندگان می رود داشتن ارتباط خوب با مردم است.

وی ادامه داد: افرادی که قرار باشد چنین وظایفی را داشته باشند در ابتدای امر باید منفعت عمومی را بر منفعت خود ترجیح دهند، کسانی که منافع شخصی، سیاسی و جناحی خود را بر منافع ملی ترجیح دهند قطعا افراد قابل اعتماد و مناسبی نیستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یک نماینده باید به انقلاب اسلامی، اهداف و آرمان های آن پایبند باشد چرا که این مجلس و کرسی های آن مرهون خون شهدای ماست.

طلا همچنین بیان کرد: در حوزه اجرایی در مجلس نیز افرادی باتجربه و متخصص نیاز است، کسانی که در گذشته سابقه درخشانی در حوزه اجرا و فعالیت های اجتماعی و سیاسی داشته باشند.

نماینده مردم تهران همچنین با تاکید بر وجود قدرت تشخیص و تمیز امور در نمایندگان مجلس، تصریح کرد: واقعیت این است کسانی باید نماینده باشند که اگر چیزی را به مصلحت تشخیص دادند اما فضای رسانه ای چیز دیگری می گفت، مغلوب این فضا نشوند و همواره در دل مردم و پیگیر مشکلات آنها باشند.

وی گفت: نمایندگان می توانند از طریق تریبونی که مردم در اختیار آنها قرار داده حرف مردم را بزنند و از وزرا و مسئولین مربوطه مسائل و مشکلات موجود را پیگیری کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: در جریان انتخابات مختلف کسی نباید وعده هایی که تناسبی با وضعیت کشورمان ندارد و نابجاست ارائه کند چرا که نتیجه ای جز اتلاف منابع ملی نخواهد داشت.

طلا در پایان گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که در دستگاه قانونگذاری افرادی برای وزارتخانه انتخاب می شوند و در این شرایط منفعت طلبی ها نباید موجب آن شود که این وظیفه تحت الشعاع قرار گیرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied