شمانیوز
شما نیوز

سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بر اساس آمار، سالانه 30 هزار کودک معلول ناشی از اختلالات ژنتیکی در کشور متولد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان البرز اظهار کرد: مناسب سازی معابر و خیابان‌ها برای تردد معلولان امری مهم و ضروری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در این راستا لایحه‌ای به مجلس ارائه شده است که در آن دستگاه‌های اجرایی را متعهد به مناسب‌سازی معابر کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به این قشر یکی از مهمترین مسائلی است که همیشه مورد توجه مسئولان بوده است چرا که معلولان دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که باید این استعدادها شکوفا شده و به کار گرفته شود.

محسنی بندپی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه اختلالات ژنتیکی در کشور همچنان وجود دارد افزود: بر اساس آمار موجود سالانه 30 هزار کودک معلول ناشی از اختلالات ژنتیکی در کشور متولد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های ژنتیکی قبل از ازدواج می‌تواند آمار تولد این نوع کودکان را بیش از پیش کاهش دهد افزود: هم اکنون بیش از 250 مرکز مشاوره ژنتیکی در کشور فعال است که می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای زوج‌های جوان باشد.

این مسئول تأکید کرد: این مراکز با هدف کاهش تولد کودکان با اختلالات ژنتیکی راه‌اندازی شده است و زوج‌های جوان قبل از ازدواج می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و دراین زمینه مشاوره و راهنمایی بگیرند.

محسنی بندپی در ادامه سخنان خود به سیاست‌های دولت به منظور بازگرداندن جامعه هدف بهزیستی به چرخه زندگی اشاره کرد و گفت: سه محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از معلولیت‌ها و همچنین استاندارد کردن خدمات از سه محور مهمی است که دولت در این زمینه آن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از طرح‌های مهم و اولویت‌دار سازمان بهزیستی را اجرای طرح غربالگری شنوایی و طرح تنبلی چشم عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها با استقبال و موفقیت بسیاری همراه بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: در طرح غربالگری شنوایی موفق شده‌ایم 95 درصد پوشش جامعه هدف را داشته باشیم و در طرح تنبلی چشم درسال 94 پوشش بالای 80درصدی داشتیم.

در پایان این مراسم از زحمات افروز بهرامی در طول دوران مسئولیت خود در بهزیستی استان البرز تقدیر و داریوش بیات به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی این استان معرفی گردید.

انتهای پیام/2302/ط30/ض1002

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied