شمانیوز
شما نیوز

مؤسسه آلمانی: آمریکا باید اجباری با روسیه و ایران مذاکره کند

یکی از اعضای ارشد موسسه علم و سیاست برلین با اشاره به شکست استراتژی آمریکا در سوریه سیاست رویارویی با روسیه را نادرست ارزیابی کرده و خواستار توافق و تفاهم غرب با این کشور شد.

به گزارش مشرق، "مارکوس کایم"، از اعضای ارشد گروه تحقیقات سیاست امنیت در موسسه علم و سیاست برلین و از اساتید دانشگاه این کشور در گفتگو با روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل" درباره اهداف روسیه از اقدامات و حملات اخیرش به شورشیان سوری در این کشور اظهار داشت: یک خط پیوسته در سیاست روسیه وجود دارد مبنی بر اینکه ما از یک دولت به اعتقاد خود مشروع در سوریه حمایت می کنیم و بر یک فرآیند انتقال سیاسی تاکید داریم. در این میان لزوما شخص اسد برای روسیه مطرح نیست.

روسیه خواهان در نظر گرفتن خواست مردم سوریه است

وی افزود: مسکو مانند قبل بر مشروعیت قدرت در سوریه تاکید دارد. این بدین مفهوم است که بر انتخابات تاکید دارد؛ روسیه بر در نظر گرفتن اراده و خواست ملت سوریه تاکید دارد و به این ترتیب کرملین می خواهد از این مسئله جلوگیری کند که یک تغییر رژیم هدایت شده از طرف غرب در سوریه صورت گیرد. از دید روسیه اتفاقات مشابه اوکراین، گرجستان یا لیبی نباید در سوریه دوباره تکرار شود.

کایم در ادامه با تاکید بر اینکه روسیه رویکرد جدید خود برای حمله به شورشیان سوری را مناسب می داند گفت: به اعتقاد روسیه به این ترتیب از طریق مداخله نظامی روند سیاسی برای حل و فصل درگیری ها در سوریه حرکت جدیدی می گیرد.

این کارشناس برجسته آلمانی در ادامه با اشاره به برگزاری کنفرانس وین برای حل بحران سوریه گفت: اخیرا برای اولین بار در وین اتریش با همه بازیگران که روی احزاب درگیر در سوریه نفوذ دارند درباره پایان خونریزی های طولانی مدت در سوریه مذاکره شد.

ووی در عین حال برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه در سوریه را با توجه به شرایط وخیم و بحرانی در این کشور یک توهم ارزیابی کرد.

سیاست رویارویی با روسیه اشتباه است

"مارکوس کایم" در بخش دیگری از این مطلب سیاست رویارویی و مخالفت با روسیه را اشتباه ارزیابی کرده و گفت: ما باید بیشتر با مسکو به توافق و تفاهم برسیم. برای این منظور باید اولویت ها در نظر گفته شود. مبارزه با تروریسم داعش در اولویت قرار دارد. از طرف روسیه هم هیچ مخالفتی با این مسئله وجود ندارد. بنابراین مسئله این است که یک فاجعه انسانی را تحت کنترل درآوریم که این شامل آتش بس و مراقبت و تامین پناهندگان می شود. تازه در جایگاه سوم یک فرآیند سیاسی برای سوریه قرار می گیرد. اینکه این امر چگونه باید شکل گیرد و به نظر برسد مسئله ای است که البته درباره آن بین غرب و روسیه اختلاف واقعی و اساسی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصمیم آمریکا برای اعزام نیروهای ویژه زمینی به مناطق تحت کنترل کردها در سوریه را حداقل نشانگر این دانست که استراتژی پیشین آمریکا در سوریه شکست خورده است و این کشور نه موفق شده بر داعش غلبه کند و نه بشار اسد را کنار بزند. پس تقریبا به صورت اجباری ایالات متحده حالا باید با روسیه و ایران مذاکره کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied