شمانیوز
شما نیوز

ضرورت ارتقای همکاری‌های ایران و ترکیه

معاون اول رئیس‌جمهور با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات مجلس ملی ترکیه گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز این انتخابات نشانگر بلوغ سیاسی مردم ترکیه و وجود مردم‌سالاری در این کشور است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات مجلس ملی ترکیه گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز این انتخابات نشانگر بلوغ سیاسی مردم ترکیه و وجود مردم‌سالاری در این کشور است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر اسحاق جهانگیری در گفت‌وگوی تلفنی با احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در چهارده سال گذشته روابط خوب و دوستانه‌ای با دولت ترکیه و حزب اعتدال و توسعه داشته است و امیدوارم در دوره جدید نیز بتوانیم گام‌های بلندتری در جهت تقویت و تحکیم روابط برداریم.

وی با تاکید بر این‌که «لازم است هر چه سریعتر روند توسعه روابط و گسترش همکاری‌های دوجانبه ی تهران - آنکارا با جدیت بیشتری نسبت به گذشته فعال شود»، تصریح کرد: دو کشور باید سطح همکاری ها و مناسبات خود را در همه زمینه از جمله موضوعات مهم اقتصادی و سیاسی ارتقا دهند.

وی همچنین با اشاره به حساسیت‌های موجود در منطقه، بر لزوم تقویت و توسعه همکاری‌های دو کشور در جهت مقابله با گروه‌های تروریستی و حل مسائل منطقه تأکید کرد.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: ایران و ترکیه باید از ظرفیت‌های سیاسی خود در جهت حل و فصل بحران سوریه و عراق استفاده کنند و همکاری‌های خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی در این تماس تلفنی همچنین برای دولت و ملت ترکیه موفقیت و سربلندی در عرصه‌های مختلف را آرزو کرد.

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز در این مکالمه تلفنی با اشاره به روند رو به رشد مناسبات تهران و آنکارا در دوره مسئولیت حزب عدالت و توسعه گفت: حزب عدالت و توسعه در 4 سال آینده نیز دولت را در اختیار خواهد داشت و امیدوارم شاهد توسعه بیش از پیش روابط ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها باشیم.

وی با تأکید بر این‌که گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران یکی از اولویت‌های دولت ترکیه محسوب می‌شود، تصریح کرد: روابط دو کشور به خصوص در مقطع فعلی از اهمیت فراوانی برای حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه برخوردار است.

وی همچنین از آمادگی ترکیه برای گسترش روابط و توسعه ی مناسبات در همه زمینه ها با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اظهار امیدواری کرد که گام‌های بلندتری در راستای ارتقاء سطح مناسبات فی مابین برداشته شود.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به دیدار خود با دکتر روحانی در نیویورک، مذاکرات صورت گرفته را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه همکاری‌های دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد که این امر نشان دهنده ی روابط خوب میان تهران و آنکارا است.

وی همچنین خواستار ابلاغ سلام‌های گرم خود و رییس‌جمهور این کشور به مقام معظم رهبری و دکتر روحانی شد و برای دولت و ملت ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied