شمانیوز
شما نیوز

رونمایی «ب.ز» از بدهکار ۵ میلیارد دلاری به شرکت نفت

بابک زنجانی در جلسه امروز دادگاه از آقای م.س رونمایی کرد فردی که به گفته متهم پرونده فساد نفتی ۵ میلیارد دلار به شرکت نفت بدهکار بوده و می‌گوید جایش امن است.

به گزارش مشرق ، بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود در نهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی اظهارداشت: من از وکیل شرکت نفت تشکر می‌کنم چرا که در زمان قرائت شکایت خود به من کمک بزرگی کرد چون پس از اینکه مجموعه‌های من به دست وزارت نفت رسیده است آنها تمام نامه‌های من را از مجموعه‌ها خارج کردند تا به دست من نرسد اما در جلسه پیش آنها را قرائت کردند.

بابک زنجانی با بیان اینکه وکیل شرکت نفت به نامه‌های ارسال شده از سوی من به وزارت نفت اشاره کرد و گفت: ایشان در شکایت خود گفته‌اند که نامه شماره ISO207 به وزیر نوشته و اعلام شده که برای ترخیص بارهای نفتی نیازمند مدارک هستیم و وزیر هم نسبت به ارسال مدارک دستور داده‌اند.

این متهم نفتی ادامه داد: در واقع این موضوع همان مسئله‌ای است که من جلسات ابتدای دادگاه در دفاعیات خود عنوان کردم.

زنجانی تاکید کرد: من به شرکت نفت کمک کردم تا محموله‌های نفتی در انبار مالزی تخلیه شود و سپس آن را به انبار شرکت Fall انتقال دادم البته هیچگاه مدارکی به من داده نشد و تنها مطابق با قانون ترانزیت این کار را انجام دادم.

متهم نفتی ادامه داد: من چندین بار طی نامه‌هایی که به وزیر ارسال کردم از ایشان خواستم تا مدارکی را به آقای م.ش بدهد اما متاسفانه تاکنون هیچ اتفاقی نیافتاده است، پس وقتی مدرکی به من منتقل نشده چرا تقصیر خود را به گردن من می‌اندازید، شما می‌خواهید من وجوهی را به شما بدهم در حالیکه چیزی به من داده نشده است.

زنجانی ادامه داد: همچنین وکیل شرکت نفت در جلسه گذشته اظهار کرده است که 11 فقره قرارداد فروش نفت با من دارند و این در حالی است که باید در هر قرارداد خریدار و فروشنده مشخص باشد و دو طرف قرارداد را امضاء کنند.

وی افزود: آنها که چنین ادعایی دارند حتی نمی‌توانند یک قرارداد را نشان دهند که من آن را امضاء کرده باشم.

بابک زنجانی خطاب به وکیل شرکت نفت گفت: از کل بارهای ارسالی تنها 2 بارنامه به من دادید که من امضا کردم و این 2 بارنامه مربوط به کسی بود که به خواسته شما به شرکت العقیلی دادم و شرکت HK به میزان 40 میلیون دلار از العقیلی دریافت کرد و 100 میلیون دلار طلبکار ماند.

وی تصریح کرد: در واقع العقیلی همان م.س معروف و آقای سیدی است که وزارت نفت از آن 5 میلیارد مطالبه دارد و می‌گوید جایم امن است بنابراین 100 میلیارد هم به 5 میلیاردی اضافه کنید که جای امن دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied