شمانیوز
شما نیوز

سناتور ویرجینیا آمریکا: عامل جنگ سوریه قدرت‎های خارجی بودند نه اوضاع داخلی

«دیک بلک» عضو سنای ایالت ویرجینیای آمریکا در نامه‎ای به بشار اسد گفته که علت جنگ سوریه هرج و مرج داخلی نبوده است، بلکه به دلیل جنگ «غیرقانونی» قدرت های خارجی شکل گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ریچارد دیک بلک» عضو سنای ایالت ویرجینای آمریکا در نامه‎ای به بشار اسد که دفتر ریاست جمهوری سوریه آن را منتشر کرده است، از دخالت نظامی روسیه علیه عناصر تروریستی در سوریه ابراز خوشحالی کرد و گفت: ارتش سوریه گام‎های چشمگیر علیه تروریست‎ها برداشته است.

وی با اشاره به پیروزی‎های اخیر ارتش سوریه از جمله شکستن محاصره سه ساله فرودگاه نظامی «کویرس» گفت: از این پیروزی خوشحال شدم و درود می‎فرستم به کسانی که1000 سرباز سوری شجاع را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری سانا، وی در ادامه پیام خود به بشار اسد نوشت: علت جنگ سوریه هرج و مرج و آشوب داخلی نبود، بلکه عامل آن قدرت های خارجی بودند که جنگ غیر قانونی علیه دولت سوریه به راه انداختند.

دیک بلک افزود: قدرت های غربی حق کنار زدن انتخابات قانونی سوریه و تحمیل خواسته های خود بر مردم سوریه را ندارند، بلکه فقط خود سوری‌ها بدون دخالت خارجی باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

سناتور ایالت ویرجینیای آمریکا گفت: قبل از آغاز جنگ، سوری ها از هر ملت عربی بیشترین آزادی بیان و عقاید و مساوات را داشتند. بسیاری از آمریکایی ها پس از آنکه دریافتند قانون اساسی سوریه بر آزادی انتخابات، آزادی عقاید و حقوق زن، ابراز تعجب کردند، لذا آمریکا قبل از انتقاد از سوریه باید از همپیمانان خود از جمله اردن، عربستان، قطر، امارات و کویت بخواهد تا آزادی های مشابه ملت سوریه را به ملت‎های خود بدهند.

وی گفت: آمریکا در واکنش به حمایت نظامی روسیه از سوریه، موشک‎های ضد تانک «تاو» را تحویل تروریست‌ها داد و این مساله تنها منجر به خونریزی در سوریه می شود. وی گفت: تحویل خودسرانه موشک های تاو، خطوط هواپیمایی همه کشورهای جهان را تهدید می کند.

دیک بلک افزود: گروهک «جیش الفتح» امروز کمک های نظامی آمریکا زیادی را دریافت کرده است. این گروهک متشکل از عناصر جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه است و این بدین معناست که آمریکا سلاح را به همان تروریست هایی می دهد که حدود 3000 آمریکایی را در روز 11 سپتامبر کشتند و این خیانت بزرگی به قربانیان این حادثه است.

وی خاطرنشان کرد: تروریست‎های سوری تحت حمایت نظامی همپیمانان آمریکا مانند ترکیه، قطر و عربستان هستند و ترکیه از میان این کشورها بیشترین حمایت تسلیحاتی و تجاری و پزشکی را از داعش می کند.

دیک بلک گفت: بدیهی است که هدف ترکیه و عربستان اعمال دیکتاتوری دینی بر ملت سوریه است و اگر در این مساله موفق شدند یقینا مسیحیان و دیگر اقلیت های سوری اقدام به سربریدن مسلمان سنی و شیعی می کنند.

عضو سنای ایالت ویرجینیا گفت: از شرف ملت سوریه دفاع می کنم و در عین حال مخالف حمایت آمریکا از تروریست هایی مانند جیش الفتح و داعش هستم. اهالی ایالت ویرجینیا برای پیروزی ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن دعا می کنند تا صلح به زودی به این شکور بازگردد.

انتهای پیام/ح

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied