شمانیوز
شما نیوز

آخرین اخبار در مورد یارانه معلمان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به شایعه بودن حذف یارانه معلمین افزود:10 هزار میلیارد تومان مصوبه پرداخت یارانه در حوزه بهداشت و درمان است که 5000 میلیارد تومان آن از هدفمندی یارانه ها و 3000 میلیارد تومان آن از مالیات ارزش افزوده و 2000 میلیارد تومان آن از منابع داخلی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز (یکشنبه) در جشن بزرگ انقلاب ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: یکی از نعمت‌های انقلاب اسلامی ایجاد رویکرد عدالت اجتماعی بود. اما متاسفانه به دلیل نگاه مبتنی بر رویکرد غیر اسلامی در دولت طاغوت به کلی به فراموشی سپرده شده بود.

به گزارش ایسنا وی با اشاره به آمار مرتبط به وضعیت رفاه اجتماعی سال های قبل از انقلاب نسبت به امروزه گفت: اختلاف در این آمارها بیانگر یک شکاف اجتماعی عمیق بوده است. ایجاد یک مجموعه بزرگ تحت عنوان کمیته امداد امام خمینی (ره) از اقدامات امام (ره) برای حل این اختلاف بوده است.

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکهٰ ایجاد اشتغال از اولویت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است افزود: با ایجاد اشتغال؛ مددجویان با حفظ کرامت انسانی در راستای خودکفایی خود کوشش کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه خدمت رسانی خانواده کمیته امداد از بهترین‌ها در کشور است تصریح کرد: امروزه نتایج تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) عدالت آموزشی تحقق پیدا کرده و آثار و نعمت‌های خود را نشان داده است. شکاف طبقاتی بین افراد کم درآمد و پردرآمد کم شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به هدفمندی یارانه ها آن بیان کرد: در سال های قبل 42 هزار میلیارد تومان از منابع جهت پرداخت یارانه هزینه شده است. از بابت تفاوت حامل‌های انرژی باید به مردم پرداخت شود. اگر به همه اقشار جامعه به طور مساوی پرداخت شود، عدالت نیست.

وی تاکید کرد: اقشار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... باید یارانه بیشتری دریافت کنند. این پول باید در راستای عدالت اجتماعی پرداخت شود.

پورابراهیمی گفت: حدود 2.5 درصد از مردم برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اند. دولت 10 میلیون نفر از افراد که نیاز به دریافت یارانه ندارند را شناسایی کرده است. تصویب شده بود که با حذف یارانه این افراد و پرداخت آن به دهک‌های کم درآمد باشد، اما متاسفانه دولت به روال سال‌های قبل با تخطی کردن از قانون یارانه پرداخت می کند.

وی با اشاره به شایعه بودن حذف یارانه معلمین افزود: 10 هزار میلیارد تومان مصوبه پرداخت یارانه در حوزه بهداشت و درمان است که 5000 میلیارد تومان آن از هدفمندی یارانه‌ها و 3000 میلیارد تومان آن از مالیات ارزش افزوده و 2000 میلیارد تومان آن از منابع داخلی تامین می‌شود که با هماهنگی که وزارت بهداشت و درمان شده است بعضی از بیماری‌های خاص شامل دریافت یارانه خواهند شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: 22 بهمن نزدیک است امسال با حضور گسترده خود به دنیا نشان دهید که پای امام(ره)، شهدا و ارزش‌ها ایستاده‌اید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied