شمانیوز
شما نیوز

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

تصمیمی برای انحلال و حتی برخورد با موسسه ثامن الحجج گرفته نشده است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، با بیان اینکه پرونده موسسه مالی «ثامن الحجج »در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بارها مطرح و گزارشات مرتبط با آن نیز از سوی بانک مرکزی داده شده، گفت: تصمیمی برای انحلال و برخورد با این موسسه تاکنون اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

محمدعلی پورمختار درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برخی اظهارنظرهای دادستان استان البرز درخصوص ممنوعیت فعالیت "موسسه ثامن الحجج" در این استان، گفت: پرونده "موسسه مالی ثامن الحجج" در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بارها مطرح شده و گزارشات مرتبط با آن نیز از سوی بانک مرکزی داده شده و تصمیمی برای انحلال و برخورد با این موسسه اتخاذ نشده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد:در خصوص وضعیت"موسسه ثامن الحجج" آنچه که مصوب بوده واگذاری امر حسابرسی به یک موسسه است که از حدود نزدیک به دو ماه پیش این کار آغاز شده و گزارشات اولیه آن نیز آماده شده و لذا این نوع مصاحبه ها و اعلام ها غیر از اینکه باعث تشویش اذهان صاحبان سپرده و مشتریان و موجب اغتشاش و برهم زدن نظم و امنیت اجتماعی شود؛نتیجه دیگری نخواهد داشت.

وی گفت:مسئولان باید از هر نوع اظهارنظری که به امنیت جامعه لطمه وارد می کند، حذر کنند و هیچ کسی نباید تا زمانی که مراجع قانونی که مرجع آن هم مشخص است تعیین تکلیف "موسسه مالی ثامن الحجج" را مشخص نکرده، مصاحبه در این باره داشته باشد.

گزارشات موسسه تخصصی حسابرسی درباره موسسه "ثامن الحجج "تاکنون مثبت بوده است

پورمختار با بیان اینکه گزارشات واصله از موسسه تخصصی حسابرسی درخصوص عملکرد موسسه مالی ثامن الحجج "تاکنون مثبت بوده است، تصریح کرد: گزارش هایی در خصوص تخلفات گسترده و عدم همکاری این موسسه رسیده بود که برای اثبات این موارد باید موسسه حسابرسی کار خود را آغاز کند که خوشبختانه بررسی ها در حال اتمام بوده و گزارشات اولیه نشان دهنده مثبت بودن این گزارش ها است.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی،با تاکید بر اینکه بانک مرکزی مسئول صدور مجوز و ساماندهی موسسات مالی و اعتباری است، تاکید کرد: برای ساماندهی موسسات مالی کمیته های مشترکی با تصویب ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده که ازجمله همین کمیته ساماندهی موسسات بوده که کمیسیون اصل نود هم عضو آن است که مرتب تشکیل شده و تعیین تکلیف می کنند.

لازم به ذکر است چندی پیش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اعلام کرد: با حکم قضایی فعالیت "موسسه مالی ثامن الحجج" در این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

تمام شعب موسسه ثامن الحجج فعال هستند

يك مقام مسول در مورد آخرين وضعيت موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج گفت: اين موسسه در حال انجام كارهاي مقدماتي خود جهت اخذ مجوز مي باشد و مشكل خاصي ندارد و بسته شدن شعب اين موسسه شايعه مي باشد.

وي اظهار امیدواری کرد با اطلاع رساني دقيق و صحيح، آرامش را سپرده گذاران اين موسسه برگرداند و در چارچوب قانون در روند رسيدگي به پرونده اعطاي مجوز به موسسات مالي تسريع شود.

دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در پی درج خبری با عنوان «توقف فعالیت موسسه مالی ثامن الحجج (ع) در البرز» متن تکذیبیه ای را به این شرح منتشر کرد:

بسمه تعالی

خبری از ناحیه اینجانب مبنی بر توقف فعالیت های موسسه ثامن الحجج (ع)در استان البرز توسط برخی رسانه ها منتشر شده که خبر منتشر شده صحیح نیست و تکذیب می شود.

متذکر می شوم موسسه فوق الذکر در استان البرز دارای چهار شعبه فعال است و هرچهار شعبه اکنون مشغول به فعالیت هستند.

حاجی رضا شاکرمی - دادستان عمومی و انقلاب استان البرز

از سوي ديگر نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نيز در مورد عملكرد موسسه ثامن الحجج گفت: تاکنون اقدام نامطلوبی از طرف موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج مشاهده نشده است.

او افزود: این موسسه از لحاظ منابع مالی در وضعیت خوبی به سر می برد و مشکلی تاکنون در این باره به وجود نیامده است.

سبحانی نیا در پایان بیان کرد: موسسه مالی ثامن الحجج پیگیر اخذ مجوز از بانک مرکزی بوده و حسابرسی های آن تاکنون مثبت بود ه است و بنده تا به امروز تخلفی از این موسسه نشنیدم.

حال بايد ديد از تخريب موسسه ثامن الحجج(ع) چه اشخاصي سود برده و با چه اهدافي به انتشار اين شايعات دامن مي زنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied