شمانیوز
شما نیوز

ترکیه به تلافی حملات مسکو علیه داعش، جنگنده روسیه را ساقط کرد

پایگاه خبری تحلیلی - آمریکایی، اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگنده سو خو 24 را پاسخی برای حملات مسکو علیه داعش دانسته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری - تحلیلی اینفووارز، بامداد چهارشنبه اقدام ارتش ترکیه در سرنگون کردن جنگنده روسیه را با حملات مسکو علیه داعش و حمایت آنکارا از این گروه تروریستی داعش مرتبط دانست.

اینفووارز می نویسد «با آنکه ترکیه عضو ائتلاف ناتو است، حجم عظیمی از شواهد نشان می دهند که ترکیه در واقع با داعش متحد است و با فراهم کردن مسیرهای عبور ایمن و تأمین منابع مالی برای این سازمان تروریستی در بازارهای سیاه فروش نفت، به آن کمک کرده است.»

به نوشته این پایه تحلیلی، 800 میلیارد دلار نفت داعش، در ترکیه فروخته شده است و نفت کش های این گروه تروریستی به طور منظم بین رقه، مقر داعش در سوریه و کشور ترکیه رفت و آمد می کنند.

چنانکه «نفیذ احمد» افشا کرده اسناد زیادی که از حمله به یکی از مخفی گاه های داعش به دست آمده از «ارتباطات مستقیم بین مقامات ترکی و سرکردگان داعش» پرده برمی دارند و این دیگر موضوعی نیست که قابل انکار باشد.

ارتش ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد یک فروند جت سوخو 24 روسی را در نزدیکی مرز این کشور با سوریه سرنگون کرده است.

مقام های ترکیه ادعا می کنند که چندین بار به خلبان هواپیما هشدار داده شده بود که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده است.

همزمان، وزارت دفاع روسیه با تأیید سقوط این هواپیما در شمال سوریه گفت که دو خلبان آن با چترنجات از هواپیما بیرون پریده اند. روسیه اما نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده روسی را رد کرد.

مطابق نوشته اینفووارز، با آنکه داده های راداری تأیید می کنند که جت روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بوده، اما سرعت هواپیما طوری بود که نقض حریم هوایی بیش از 9 ثانیه طول نمی کشید و این به معنی آن است که ترکیه در واکنش به اقدام روسیه، زیاده روی کرده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/VXLOMT
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied