شمانیوز
شما نیوز

ادعای حمله هکرهای ایرانی به وزارت خارجه آمریکا/ هراس از قدرت سایبری ایران

رسانه‌های آمریکایی از تشدید حمله هکرهای ایرانی و تلاش برای سرقت اطلاعات دولتی این کشور خبر داده و مدعی شده اند که جدیدترین این حملات وزارت خارجه آمریکا را هدف قرار داده است.

به گزارش فارس به نقل از نیویورک تایمز، این حملات ظرف یک ماه گذشته رخ داده اند و ابزاری در دست برخی نیروهای تندرو در ایران برای دستیابی به نفوذی است که تحقق آن پیشتر با توسعه برنامه هسته ای تعقیب می شد.

در اخبار منتشر شده قدرت سایبری ایران قابل توجه محسوب شده و ادعا شده هکرهای ایرانی پس از شناسایی تعدادی از مقامات وزارت خارجه آمریکا که در حوزه ایران و خاورمیانه تخصص دارند، به ایمیل های آنها و حساب هایشان در شبکه های اجتماعی نفوذ کرده و داده هایشان را سرقت کرده اند.

نکته قابل تامل این است که وزارت خارجه آمریکا تنها پس از هشدار فیس بوک در مورد نفوذ هکری به حساب های کارکنان وزارت خارجه آمریکا متوجه موضوع شده است.

یکی از مقامات برجسته آمریکایی که نامش فاش نشده در این مورد گفته است: این حملات با دقت بالا طراحی شده و نشان دهنده میزان اطلاعات ایرانی ها از هویت افرادی است که بر روی موضوعات مربوط به ایران کار می کردند.

آمریکا مهارت های سایبری ایران را به اندازه روسیه یا چین نمی داند، اما معتقد است این مهارت ها در حال گسترش است. هکرها بعد از نفوذ به حساب های کاربری کارکنان جوان وزارت خارجه آمریکا به حساب های دوستان آنها در پست های مختلف دولتی نیز دسترسی یافته اند. این نوع حمله با حملات روسی که به منظور سرقت اطلاعات ایمیل های غیرمحرمانه وزارت خارجه آمریکا صورت گرفت، تفاوت دارد.

بررسی های iSight نشان داده حملات هکری ایران بر ضد منافع آمریکا در زمان انجام مذاکرات هسته ای متوقف شده و بر روی رژیم صهیونیستی و داعش متمرکز شده است. اما حملات مذکور دو هفته پس از پایان مذاکرات هسته ای توسط ایران از سر گرفته شده و 1600 نفر شامل دانشگاهیان، دانشمندان، مقامات اجرایی، وزرای دولتی، نهادهای آموزشی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر را در برگرفته است.

بخش اعظم این حملات به حساب های کاربری افراد در شبکه های اجتماعی تا قبل از هشدار فیس بوک در این زمینه شناسایی نشد. البته مقامات آمریکایی می گویند این حملات تاثیری بر اجرای توافق هسته ای با ایران ندارند و اقدامات برنامه ریزی شده بر طبق زمان بندی مقرر انجام می شود.

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/LV84JD
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied