شمانیوز
شما نیوز

عربستان برای نجات از باتلاق سوریه دست و پا می‌زند

کارشناس مسائل منطقه گفت: هدف ریاض از ارائه قطعنامه ضد سوری به مجمع عمومی سازمان ملل ممانعت از پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت است تا خود را از باتلاق سوریه نجات دهد.

محمد صالح جوکار، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌گو با خبرنگار باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس در تبیین اهداف عربستان در طرح چنین قطعنامه‌هایی گفت: از آن‌جا که آل سعود شاهد شکست طرح‌های خود در منطقه است، برای نجات از باتلاقی که برای خود ساخته دست به تدوین این قطعنامه‌ها می‌زند، در صورتی که با این دست وپا زدن به سقوط و سرنگونی نزدیک‌تر می‌شود.

این کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر اینکه پیشنهاد قطعنامه مذکور از سوی عربستان سعودی به دلیل پیروزی­های اخیر جبهه مقاومت در سوریه است، افزود: ریاض با این تحلیل که خاک سوریه به‌زودی از وجود تروریست‌ها پاک می‌ِشود، برای جلوگیری از روند این پیروزی‌ها، قطعنامه پیشنهادی خود را با این هدف که حزب‌الله نباید در امور سوریه دخالت کند و دولت سوریه مسئول کشتار شهروندانش است، ارائه کرده ‌است.

جوکار اظهار داشت: جبهه مقاومت در خاک سوریه با پشتیبانی حملات هوایی روسیه در حال پیشروی و آزاد کردن مناطق مختلف سوریه از دست تروریست‌های داعش است که این امر سعودی‌ها را به سختی عصبانی کرده و به خیال خود قطعنامه‌ای را تنظیم کرده تا جلوی شکست‌های پی‌در پی خود را بگیرد.

وی نقش عربستان در ائتلاف آمریکایی علیه بشار را برجسته دانست و تصریح کرد: ریاض با اعطای پول و تسلیحات نظامی به تروریست‌های داعش، مردم سوریه را به خاک وخون کشیده و زیرساخت‌های این کشور را تخریب و میلیون‌ها نفر را آواره کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: عربستان در تلاش است با تغییر نام تروریست‌های داعش به معارضین و نیروهای میانه‌رو، جلوی به هلاکت رسیدن و نابودی این تروریست‌ها را بگیرد.

نماینده سابق مجلس با ارائه راهکاری افزود: شورای امنیت سازمان ملل، باید از عربستان بخواهد دست از حمایت مالی و نظامی تروریست‌ها بردارد، زیرا در این صورت است که صلح و ثبات به سوریه برمی‌گردد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/PVKUK3
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied