شمانیوز
شما نیوز

دستگاه دیپلماسی فاجعه منا را از موضع ضعف پیگیری می‌کند/ به دلیل برجام سر دیپلماسی ایران پایین است

فرزند شهید شماعیان با بیان اینکه محکوم کردن ایران به نقض حقوق بشر توسط عربستان به دلیل کوتاهی دولت ما است، گفت: دیپلماسی ما از موضع ضعف درباره فاجعه منا برخورد می‌کند و به دلیل برجام سرش پایین است.

محمد شماعیان در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره محکوم کردن ایران به نقض حقوق بشر توسط عربستان سعودی در سازمان ملل گفت: دلیل اینکه عربستان به خود جرات داده است و ما را در سازمان ملل محکوم به نقض حقوق بشر کرده است کاملا مشخص است و اصلی ترین دلیل آن کوتاهی مسئولان ما است.

فرزند شهید شماعیان ادامه داد: وقتی عربستان هر کاری که می خواهد می کند و مسئولان ما پاسخ دندان شکنی نمی دهند عاقبت همین اتفاق می افتد که آنها ایران را محکوم می کنند.

وی افزود: اگر دیپلماسی ایران از موضع ضعف با سعودی ها مواجه شود شاید کار به آنجا بکشد که داعش که دست پروده عربستان است و از آنجا تامین می شود را هم بگویند برای ایران است!

شماعیان در ادامه تصریح کرد: دیپلماسی که از موضع ضعف جلو برود معلوم است کاری از پیش نمی برد. هم اکنون دیپلماسی ما به خاطر برجام سرش پایین است.

وی با بیان اینکه ما نمی گوییم دستگاه دیپلماسی ما هیچ کاری نکرده است، گفت: اقداماتی که دولت در مجامع بین المللی کرده اقدامات محکم و قوی نبوده است.

شماعیان ادامه داد: اگر چنین اتفاقی (کشته شدن بیش از 450 نفر) در کشور دیگری می افتاد وضعیت فوق العاده اعلام می شد و تا ماه ها و سال ها پیگیری حق و حقوق آنها بودند و از مجامع بین المللی محکومیت کشور خاطی را پیگیری می کردند.

وی افزود: اما مساله فاجعه منا برای دولت ایران در اولویت چندم قرار گرفته و حتی بعد از دو ماه از یاد رفته است.

به گزارش فارس، محمود شماعیان یکی از جانباختگان فاجعه منا است که به دلیل بی کفایتی رژیم سعودی در خیابان 204 سرزمین منا، زیر آفتاب 48 درجه عربستان به لقا ءالله پیوست.

انتهای پیام/

http://fna.ir/1P4VVQ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied