شمانیوز
شما نیوز

شناسایی ۲ تن از مفقودان فاجعه منا/ تعداد مفقودان به ۱۵ نفر رسید/ کشف شواهدی درباره وضعیت رکن‌آبادی

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ۲ نفر از مفقودان فاجعه منا شناسایی شدند از کاهش تعداد مفقودان ایرانی این فاجعه به ۱۵ نفر خبر داد و گفت: شواهدی از غضنفر رکن‌آبادی به دست آوردیم که تا مشخص شدن نتیجه دی.ان.ای باید صبر کرد.

سعید اوحدی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت مفقودان فاجعه منا گفت: تاکنون 2 تن دیگر از مفقودان شناسایی شدند و تعداد مفقودان فاجعه منا به 15 نفر رسیده است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: 2 نفر از اعضای خانواده مفقودان فاجعه منا به عربستان اعزام شدند تا از آنها آزمایش های دی .ان .ای گرفته شود که هم اکنون کارها در حال انجام است.

وی درباره آخرین وضعیت غضنفر رکن آبادی گفت: هم اکنون 2 نفر از بستگان آقای رکن آبادی در مکه هستند و ما شواهدی را به دست آورده ایم که این شواهد را به خانواده آقای رکن آبادی دادیم و تا زمانیکه این شواهد با تصاویر و نتایج آزمایش دی.ان.ای تطبیق داده نشود نمی توان نتیجه قطعی را اعلام کرد.

اوحدی درباره اینکه عربستان به خانواده رکن آبادی اعلام کرده بود که دستگاه دی.ان.ای خراب است و پاسخ آزمایش ها به تعویق می افتد، گفت: دراین زمینه خبر ندارم.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره پرداخت بیمه به خانواده های جانباختگان منا گفت: تاکنون بیمه ایران بخشی از دیه جانباختگان را به خانواده های آنها پرداخت کرده است و برخی از زائران که به صورت اختیاری خود را بیمه تکمیلی کرده بودند و از دنیا رفته اند، خانواده آنها می توانند از طریق بیمه تکمیلی اقدام کنند تا مابقی دیه جانباخته خود را بگیرند.

وی درباره پرداخت هدیه ویژه رئیس جمهور گفت: ستاد ویژه ای که به دستور رئیس جمهور برای پیگیری فاجعه منا تشکیل شد منابعی را برای کمک به خانواده جانباختگان تعیین کرده است که در اختیار استانداری ها قرار گرفته و هم اکنون در بسیاری از استان ها به خانواده جانباختگان پرداخت شده است.

به گزارش فارس، خانواده رکن آبادی هنوز اطلاعات دقیقی از غضنفر رکن آبادی به دست نیاورده اند.

همچنین خانواده یکی از جانباختگان فاجعه منا که در تهران زندگی می کنند به فارس گفت: تاکنون 25 میلیون تومان بیمه ایران به ما پرداخت کرده است و برای دریافت 30 میلیون تومان دیگر باید برگه انحصار وراثت را ببریم. از هدیه ویژه رئیس جمهور هم فقط 10 میلیون تومان به حساب همسر مرحوم ریخته شد که آنهم برای خرج کفن و دفن بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/U3CZBN
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied