شمانیوز
شما نیوز

گرم شدن برخی کلاس‌های مدارس با بخاری هیزمی/ ضرورت هوشمندسازی تمام مدارس کشور

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در برخی از مدارس کشور، کلاس‌های درس را با بخاری‌های نفتی یا حتی بخاری‌های هیزمی گرم نگه می‌دارند و باید مراقبت کرد اتفاقات تلخی همچون حادثه شین آباد رخ ندهد.

قاسم احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان نوسازی مدارس کشور در تجهیز مدارس به سیستم های گرمایشی و سرمایشی، اظهار داشت: بسیاری از مدارس کشور خصوصاً مدارس جدید الاحداث به امکانات گرمایشی و سرمایشی مجهز شده اند اما تعدادی از مدارس، امکانات لازم خصوصاً تجهیزات گرمایشی ندارند.

وی افزود: در برخی از مدارس کشور، کلاس های درس را با بخاری های نفتی و یا حتی بخاری های هیزمی گرم نگه می دارند و باید مراقبت کرد اتفاقات تلخی همچون حادثه شین آباد رخ ندهد.

*ضرورت هوشمند کردن تمام مدارس کشور

احمدی بر ضرورت هوشمند کردن تمام مدارس کشور تأکید کرد و گفت: برخی از مدارس شاهد، غیرانتفاعی و هیأت امنایی غالبا با یاری اولیای دانش آموزان به کلاس های هوشمند مجهز شده اند و باید تلاش کرد دیگر مدارس عادی کشور نیز به امکانات آموزشی جدید تجهیز شوند.

*تدریس مدیر و معاون به جای معلم در برخی از مدارس کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مسئله نیروی انسانی در آموزش و پرورش را مهم ترین دغدغه و موضوع این وزارتخانه دانست و افزود: در برخی از مدارس به جای معلم ثابت، معاون یا مدیر مدرسه اقدام به تدریس برای دانش آموزان می کنند و باید مشکلات ساماندهی نیروی انسانی مرتفع شود و امیدواریم با حضور فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، برخی از این مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با اهمیت ترین و حساس ترین دستگاه کشور است بر ضرورت یاری تمام دستگاه های کشور به منظور رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: تمام مسئولان کشور اعم از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس به قشر فرهنگیان بدهکار هستند و باید هَم و غَم این مسئولان در جهت حل مشکلات معلمان باشد.

*در حوزه آموزش و پرورش، بیشتر شعار داده شده است

احمدی تصریح کرد: متأسفانه در حوزه آموزش و پرورش بیشتر شعار داده شده است و باید دولت و مجلس آموزش و پرورش را با نگاهی جدید حمایت جدی کنند تا کشور به مسیر خودکفایی، تعالی و شکوفایی برسد.

وی، آموزش و پرورش را سودمندترین دستگاه برای سرمایه گذاری دانست و با انتقاد از نگاه هزینه بر بودن به این وزارتخانه، اظهار داشت: نزدیک به یک میلیون نفر تحت عنوان معلم، کادر اداری و اجرایی در آموزش و پرورش مشغول هستند و شایسته نیست با این تفکر که تعداد کارکنان این وزارتخانه زیاد بوده و نیز برای دولت هزینه بر است برای رفع مشکلاتشان اقدامی انجام نشود.

احمدی با بیان اینکه دولت باید وزارت آموزش و پرورش را همچون وزارت بهداشت و درمان ببیند، خاطر نشان کرد: امروز دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت نیازمند حمایت جدی دولت و مجلس است و اگر دولت این وزارتخانه را مانند وزارت بهداشت مهم تلقی کند، مشکلات فرهنگیان نیز رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مهمترین دستاورد پسا تحریم و پسا برجام توجه به حوزه آموزش و پرورش و رفع مشکلات فرهنگیان باشد و اگر قرار است علم به ثروت تبدیل شود و اقتصاد و فرهنک کشور پویا شود باید به نظام تعلیم و تربیت توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/MNK7UY
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied