شمانیوز
شما نیوز

کارگران بی نصیب از وام خرید کالا

رییس خانه کارگر خوزستان با اشاره به اینکه کارگران بخش اعظمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: جامعه کارگری خواستار توجه و حمایت دولت هستند.

رییس خانه کارگر خوزستان با اشاره به اینکه کارگران بخش اعظمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: جامعه کارگری خواستار توجه و حمایت دولت هستند.

آقایار حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به حداقل دستمزد کارگران که حدود 700 هزار تومان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در جامعه امروزی خط فقر بین دو میلیون و 700 هزار تا سه میلیون تومان تعریف شده است، بنابراین حداقل دستمزد کارگران، یک سوم خط فقر است و این حقوق کفاف معیشت زندگی امروز یک کارگر را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: شورای عالی کار در اسفندماه هر سال طی جلسه‌ای نرخ افزایش دستمزد سال بعد را با توجه به نرخ تورم، تعیین و اعلام می‌کند اما ما معتقدیم که در سال‌های اخیر نرخ تورم بسیار بیشتر از نرخ افزایش دستمزد کارگران بوده است.

حسینی با اشاره به اعطای وام 25 میلیونی خرید خودرو و کارت خرید 10 میلیونی کالای ایرانی تصریح کرد: متاسفانه قشر کارگران در اعطای این تسهیلات به کلی نادیده گرفته شدند.

وی بیان کرد: هر چند ما معتقدیم این طرح چندان موفقیت آمیز نبوده است اما در جامعه کارگری به شدت به این گونه طرح‌ها احساس نیاز می‌شود و قطعا جامعه کارگری نیازمند برخورداری از چنین تسهیلاتی هستند.

رییس خانه کارگر خوزستان ادامه داد: در حال حاضر وجود قراردادهای موقت و سفید امضا، عدم امنیت شغلی و پایین بودن سطح دستمزد از عمده مشکلات جامعه کارگری است.

حسینی با اشاره به مصوبه‌های دولت در حمایت از کارگران گفت: اگر قوانین کار به طور کامل اجرا شوند، بسیاری از مشکلات اساسی کارگری حل می‌شود و شاهد بهبود و رونق سطح زندگی آن‌ها خواهیم بود.

وی در خصوص نیازها و خواسته‌های کارگران عنوان کرد: در گذشته دولت به کارگران بن‌های غیرنقدی کالا اعطا می‌کرد اما اکنون بن های نقدی به کارگران داده می‌شود که تاثیری در زندگی آن‌ها ندارد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied