شمانیوز
شما نیوز

کاهش 34 درصدی کشته‌های حوادث جاده‌ای در گیلان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های متنوع کنترل با تخلفات رانندگی در آبان‌ماه به کاهش 34 درصدی تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در گیلان منجر شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های متنوع کنترل با تخلفات رانندگی در آبان‌ماه به کاهش 34 درصدی تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در گیلان منجر شد.

«مهیار رستگار» رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان گفت: با توجه به اهمیت موضوع ترافیک و تصادفات جاده‌ای هم‌چنین افزایش تصادفات در ماه‌ گذشته برنامه‌ریزی مدونی توسط کارشناسان پلیس راه برای کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای طراحی شد که ماحصل آن کاهش 34 درصدی کشته‌های حاصل از تصادفات جاده‌ای در آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی با بیان این‌که کشته‌های حوادث جاده‌ای آبان‌ماه پارسال، 41 نفر بوده است، افزود: طی آبان‌ماه امسال 27 نفر در جاده‌های استان بر اثر حوادث رانندگی کشته شدند، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، شاهد کاهش 34 درصدی مرگ و میر جاده‌ای بوده‌ایم.

رستگار روند کاهش کشته‌های جاده‌ای را رضایت‌بخش دانست و گفت: هر چند فاصله با نقطه مطلوب زیاد است اما روند کاهش تصادفات قابل قبول و رو به جلو است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به این‌که از 27 کشته‌شده در آبان‌ماه در حوادث جاده‌ای، 13 نفر مربوط به عابران پیاده و 9 نفر مربوط به موتورسیکلت بود، افزود: بیش از 80 درصد تلفات جاده‌ای این ماه استان مربوط به موتورسواران و عابران پیاده بوده است که این امر خود نیازمند اقدامات ویژه و آموزش‌های ترافیکی مرتبط است.

رستگار از رانندگان خواست با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و بارش برف و یخبندان جاده‌ها، ضمن به‌همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر تجهیزات مرتبط با این شرایط جوی، با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و صبر و حوصله هم‌چنین رعایت حقوق دیگران و پرهیز از انجام هر گونه حرکات مخاطره‌آمیز و حادثه‌ساز در جاده‌ها تردد کنند تا لحظات خوب و خوشی در کنار خانواده خود سپری کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied