شمانیوز
شما نیوز

لاوروف دستور لغو پروازهای هوایی و سفرهای توریستی به ترکیه را صادر کرد

وزیر امور خارجه روسیه دستور لغو پروازهای هوایی و سفرهای توریستی به ترکیه را صادر کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از،پایگاه خبری روسی "پراودا" در پی سقوط جنگنده هوایی روسیه توسط ترکیه، این کشور پروازهای هوایی و سفرهای توریستی به ترکیه را لغو کرد.

سناتورهای روسیه مقامات ارشد این کشور پیشنهاد کردند که به هواپیماهای ترکیه اجازه عبور از آسمان روسیه را ندهند. به گفته "ایگور مورزو"، عضو کمیته شورای فدرال در امور بین المللی، توریست های روسیه در کشوری که هواپیمای این کشور را مورد هدف قرار داده است، امنیتی وجودندارد. این مقام دولتی گفت:" تا زمان عادی سازی روابط با ترکیه سفرهای هوایی به این کشور باید معلق بماند." بر اساس این گزارش، روسیه جلسه ای با سفرای کشورهای عضو ناتو در ارتباط با موضوع سقوط هواپیمای سوخو-24 روسیه تشکیل داده است. بسیاری از مردم روسیه به صورت خودجوش سفر به ترکیه را لغو کرده اند،" ولادیمیر وربیو" رئیس یکی از بزرگترین شرکت مسافرتی به نام "ناتالیس تورز" گفت: تمام تورهای ترکیه را لغو کرده است. سرگی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، اعلام کرده است که روسیه سفرهای خود را به ترکیه به دلیل افزایش حملات تروریستی لغو کند.

لاوروف گفته است: شدت حملات تروریستی در ترکیه خیلی بیشتر از مصر است، همان مصری که حمله تروریستی در این کشور باعث سقوط هواپیمای A321ایرباس روسیه شد و 224 مسافر آن در31 ا کتبرکشته شوند.

روز گذشته هواپیمای جنگنده روسی هدف موشک های ترکیه قرار گرفت و سقوط کرد.

این سقوط باعث افت ارزش سهام و لیر در ترکیه شده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/JDEN9R
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied