شمانیوز
شما نیوز

اقدامات دولت شرایط رکود را بدتر هم می‌کند/ اصناف و تولیدکنندگان به شدت نگرانند

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس با بیان اینکه فراکسیون ضدرکود برای کمک به دولت به منظور خروج از رکود تشکیل شده است، گفت: به دلیل ماه‌های پایانی عمر مجلس نمی‌توان وظایف نمایندگی را نادیده گرفت.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در پی تشکیل فراکسیون ضد رکود مجلس اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور در شرایط رکود به سر می‌برد و این را همه دست اندرکاران اذعان دارند.

وی افزود: شرایط فعلی رکود باعث نگرانی فعالان اقتصادی، اصناف و تولید کنندگان همچنین سایر دست اندرکاران درگیر در فرآیند اقتصادی کشور شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اقداماتی از جنس بسته های خاص برای تحریک طرف تقاضا به دلیل روش‌های غیر کارشناسی هم جواب نداد و کشور کماکان در رکود به سر می‌برد.

بذرپاش به تشریح مشکلات اقتصادی داخل کشور پرداخت و تاکید کرد که حجم محدود بازار داخل از طریق واردات و قاچاق درحال تامین شدن است و سهم تولید داخل در این بازار داخلی در حال تبدیل شدن به سهم حداقلی است که این می‌تواند به رکود در آینده هم دامن بیشتری زند؛ شاخص‌های اقتصادی این وضعیت را نشان می‌دهد.

عضو فراکسیون ضد رکود مجلس در ادامه عنوان کرد: عزم جدی برای جلوگیری از قاچاق کالا و در بسیاری از مجموعه‌های اجرایی کشور متاسفانه مشاهده نمی‌شود از طرفی نیز ورود کالاهای مصرفی قاچاق بدون هیچ توجیه اقتصادی نمودار رشد آن روز به روز در حال افزایش پیدا کردن است.

«مجلس در رکن نظارتی خود باید جدی‌تر و فعال‌تر حاضر شود؛ نمی‌شود به حساب اینکه در ماه‌های پایانی این دوره از مجلس به سر می‌بریم وظایف مجلس را در نظر نگرفت و سیاسی کاری کرد. بلکه تا آخرین روز مجلس (خرداد ماه سال آینده) هم مجلس به تک تک نمایندگان مسئول هستند و باید از اهرم‌های قانون گذاری و نظارتی خود استفاده حداکثری کنند.»

وی در خاتمه مطرح کرد :عده‌ای در مجلس برای اینکه مجلس را از ماموریت‌های اصلی خود فاصله دهند با بهانه‌هایی چون اینکه در ماه‌های پایانی نیازی به این کارها نیست و یا با متهم کردن هر اقدام مجلس به سیاسی کاری، سعی می‌کنند مجلس وظایف خود را انجام ندهد که هم نمایندگان باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند و هم در پیشگاه مردم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/L7633S
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied