شمانیوز
شما نیوز

ظریف: اتفاقات سه‌شنبه پیام غلط به تروریست‌ها می‌دهد/ طرفین خویشتندار باشند

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به سقوط جنگنده روسی گفت: ما توجه همه را به خویشتنداری و اینکه این اقدامات می‌تواند به نفع تروریست‌ها تمام شود و از این تحولات تروریست‌ها پیام بسیار غلطی دریافت کنند، جلب کردیم.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز چهارشنبه در نشست مشترک خبری با «ژان آسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ گفت: امروز در مورد مسائل منطقه صحبت کردیم، در منطقه ما وضعیت بسیار خطرناکی وجود دارد.

وی ادامه داد: بعد از تحولاتی که روز سه شنبه اتفاق افتاد، ضرورت همکاری بین‌المللی و جدی برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم به عنوان یک اولویت بلا قید و شرط در جامعه بین‌المللی مورد توجه است.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: همین طور حقوق بشر، ضرورت توجه جدی به آن و خودداری اعمال استانداردهای دوگانه در موضوع حقوق بشر و همکاری در این زمینه از مباحثی بود که مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ظریف تصریح کرد: سیاست‌های منطقه‌ای و ضرورت برخورد جدی با مشکلاتی که در منطقه ما به افراط گرایی، تروریسم و تفکر تکفیری دامن می‌زند نیز مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان این که امروز در شرایط بسیار دشواری قرار داریم، اظهار کرد: نیاز به بحث گفت‌وگو و مشورت بیش از هر زمان دیگری در منطقه و جامعه بین‌المللی وجود دارد و امیدواریم سیاست جدی و سازنده برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم در سطح بین‌المللی شکل بگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اظهار امیدواری از این که به جای درگیری و افزایش تنش در منطقه، شاهد همکاری بیشتر در این حوزه باشیم، گفت: متاسفانه تحولات روز گذشته شرایط خوبی در منطقه ایجاد نکرده است.

ظریف افزود: ما توجه همه را به خویشتنداری و اینکه این اقدامات می‌تواند به نفع تروریست‌ها تمام شود و از این تحولات تروریست‌ها پیام بسیار غلطی دریافت کنند، جلب کردیم و امیدواریم این جدیت در مقابله با تروریسم جدیت جمعی باشد و منحصر به یکی دو کشور نباشد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه‌های همکاری با لوکزامبورگ اشاره کرد و گفت: لوکزامبورگ به عنوان مرکز بانکداری و سرمایه گذاری در اروپا و جهان و همینطور به عنوان یک کشور مهم صنعتی، زمینه‌های مختلفی برای همکاری دارد.

ظریف ادامه داد: امروز هم در حضور رئیس جمهوری و هم در نشست وزرای خارجه مباحث خوبی با لوکزامبورگ به عنوان یک کشور سرمایه گذار انجام شد و همین طور بعد از ظهر امروز هم جلسات متعددی با مسئولان جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی اضافه کرد: امیدواریم این گفت‌وگو به همکاری گسترده‌تر مخصوصاً الان که در دوران پسابرجام و در آینده نزدیک، پسا تحریم قرار داریم منجر شده و با برداشته شدن موانع مختلف همکاری‌های ایران و لوکزامبورگ زمینه همکاری بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/EV3BHC
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied