شمانیوز
شما نیوز

نخست وزیر کانادا: مهاجران سوری تهدید نیستند

«جاستین ترودو» گفت مهاجران سوری هیچ ارتباطی با تروریست ها ندارند و تهدیدی برای امنیت کشورها محسوب نمی شوند.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن پست، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که به تازگی به این سمت رسیده است در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره مهاجران گفت آنها هیچ وقت تهدیدی برای کشورها نیستند.

بیشتر فرمانداران ایالت های آمریکا با ورود مهاجران به حوزه تحت تسلط خود مخالفت کردند و گفتند نمی توانند امنیت کشور خود را به خطر اندازند.

ترودو با اعلام خبر پذیرش حدود ۲۵ هزار مهاجر سوریه در هفته های آینده افزود: حملات تروریستی پاریس ارتباطی به مهاجران سوری ندارد. نخست وزیر کانادا یادآور شد: ما از ۲۵هزار مهاجر سوری استقبال نمی کنیم بلکه ما از ۲۵ هزار کانادایی جدید استقبال می کنیم.

قرار است ۲۵هزار مهاجر سوری تا پایان ماه دسامبر وارد کانادا شوند و علاوه بر این ۳۰هزار نفر دیگر نیز تا پایان ماه فوریه سال ۲۰۱۶ در کانادا پذیرش می شوند.

ترودو که در لندن به سر می برد، در مورد حفظ امنیت شهروندان کانادایی اطمینان داد و گفت مهاجران سوریه از تروریسم فرار می کنند و به هیچ وجه تهدیدی برای امنیت ملی کانادا نیستند.

گفتنی است ترودو در اولین سفر خود به انگلیس با الیزابت دوم در کاخ باکینگهام و در جلسه ای دیگر با دیوید کامرون نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied