شمانیوز
شما نیوز

گودرزی: کسب 6 مدال در المپیک خوش‌بینانه‌ترین حالت است/ رسانه‌ها نقاط ضعف و نقایص را بگویند

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید کسب 6 مدال در بازی‌های المپیک 2016 بهترین و خوش‌بینانه‌ترین حالت برای عملکرد کاروان ورزشی ایران است.

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید کسب 6 مدال در بازی‌های المپیک 2016 بهترین و خوش‌بینانه‌ترین حالت برای عملکرد کاروان ورزشی ایران است.

به گزارش ایسنا، محمود گودرزی در حاشیه نخستین همایش ملی ورزش برای همه در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش‌بینی‌اش از مدال‌آوری کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو اظهار کرد: البته به نظر من پیش‌بینی مدال کار چندان درستی نیست ولی هر چیزی نرخی دارد و بر اساس روندی که داشتیم میانگین مدال‌آوری در هر دوره بین 3.5 تا 5.5 بوده است.

او اضافه کرد: با احتساب المپیک 2012 میانگین مدال‌آوری ما 4.5 بوده است و بدون احتساب المپیک قبلی، این میانگین عدد 3.5 است. خوش‌بینانه‌ترین حالت برای مدال‌آوری عدد 6 است که امیدواریم به آن دست پیدا کنیم.

گودرزی با بیان اینکه بر اساس تحلیلی که داشته‌ایم تلاش برای فراهم کردن شرایط ادامه دارد، گفت: تلاش می‌کنیم تا شرایط و اعتبارات مناسب را فراهم کنیم. البته دولت در این زمینه عنایت ویژه‌ای دارد که امیدواریم‌ ویژه‌تر شود. هرچقدر توجه و اعتبارات بیشتری در این زمینه اختصاص داده شود و البته سفرهای بیشتری صورت پذیرد، می‌توانیم شاهد کسب سهمیه بیشتر و ان‌شاءالله مدال‌آوری بیشتر در المپیک 2016 باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ماه‌های منتهی به المپیک اظهار کرد: رسانه‌ها باید با توجه مناسب به موضوع، فضا را هرچه بیشتر المپیکی کنند تا بدین وسیله کمک شود نقایص برطرف و نقاط ضعف دیده شود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک گفت: این ستاد حدود 4 تا 5 ماه است که به فعالیت می‌پردازد و کار آن تمرکز بر روی فدراسیون‌های المپیکی و فدراسیون‌هایی است که شانس مدال‌آ‌وری بالایی دارند. به همین منظور برای آن‌ها اعتبارات خاصی در نظر گرفته شده و امیدوارم فضا هم به خوبی پیش برود و شرایط به بهترین شکل رقم بخورد.

گودرزی اضافه کرد: هفته آینده نیز جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد و در زمینه اعتبارات برای مدال‌های طلا، نقره و برنز در نظر گرفته می‌شود احتمالا اعدادی گفته خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت جسمانی خود نیز گفت: خیلی متشکرم که جویای احوال من هستید. دوستان بسیاری در این مدت به من محبت کردند و خدا را شکر مشکل خاصی نبود و کسالتم برطرف شد و در حال حاضر شرایط خوبی دارم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied