شمانیوز
شما نیوز

رکود شرایط کم سابقه‌ای را بر اقتصاد کشور حاکم کرده/اکثر واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین در حال ادامه فعالیت هستند

عضو فراکسیون ضد رکود مجلس گفت: رکود اقتصادی موجود شرایط کم سابقه‌ای را در کشور حکم‌فرما کرده و این باعث شده تا اکثر واحدهای تولیدی پایین‌تر از ظرفیت خود کار کنند.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تشکیل فراکسیون ضد رکود در مجلس گفت: هدف از تشکیل این فراکسیون ارائه راهکار برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است. و انتظار می رود تا اعضای فراکسیون با پرهیز از پرداختن به مسائل سیاسی تلاش برای بهبود مشکلات اقتصادی را در دستور کار داشته باشند.

وی افزود: رکودی که امروز بر اقتصاد کشور حاکم است شرایط کم سابقه و شاید بی سابقه ای را در کشور حکم فرما کرده و اینکه آقای رئیس جمهور گفت ما از رکود خارج شده ایم با استناد از آمارهایی بود که در سه فصل سال 93 در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 92 ارائه شد که این نمی تواند تنها شاخص رشد کشور و خروج آن از رکود باشد.

عضو فراکسیون ضد رکود مجلس اظهار داشت: سال های 91 و 92 سال های استثنایی بود که آثار تحریم شدت گرفته و مقایسه آن شرایط با سال های دیگر درست نیست. در واقع باید همه شرایط را با هم سنجید که مشخص شود کشور از رکود خارج شده است یا نه.

فولادگر خاطرنشان کرد: ما مشاهده کردیم که حتی چند نفر از وزرای کابینه این هشدار را دادند که رکورد بر کشور حاکم است و اگر چاره ای اندیشیده نشود این مسئله به بحران تبدیل خواهد شد.

وی افزود: اکثر واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی پائین تر از ظرفیت خود کار می کنند و حتی واحدهای بزرگی هم که پیش از این با 90 یا 100درصد ظرفیت کار می کردند امروز در شرایط فعلی وضعیت آنها کاهش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: اینکه علل و عوامل رکود در کشور چیست، بحث دیگری است اما آنچه واقعیت دارد این است که رکود بر کشور حاکم است.

فولادگر در پایان گفت: راه حلی که دولت برای تحریک تقاضا به منظور ایجاد برای رونق در بازار آن را ارائه می کند یک راهکار موقتی است و دائمی نیست و راهکار دائمی همان قوانین مصوبه مجلس در زمینه بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و... است که باید اجرایی شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/2X202Z
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied