شمانیوز
شما نیوز

وام خودرو برای نجات سایپا و ایران‌خودرو از بحران بود

یک کارشناس اصلاح‌طلب گفت: 70 درصد از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مسئله تحریم‌هاست و انتظار داریم در روزهای آتی که بخش قابل توجهی از تحریم‌ها برداشته می‌شود اتفاقات مثبتی صورت بگیرد.

داریوش قنبری کارشناس سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در مورد رکود اقتصادی اظهار داشت: امروز دولت از رکود خارج شده است و نرخ رشد اقتصادی افزایش یافته است که البته باید در مورد افزایش بهتر رشد اقتصادی دولت تلاش های بیشتری صورت دهد.

وی در مورد بسته خروج از رکود دولت نیز اظهار داشت: بسته خروج از رکود دولت همچون یک مسکن بود تا ما را از این وضعیت بحرانی عبور دهد. چرا که دولت قطعا با رفع تحریم ها برنامه های بلندمدت خود را برای خروج از رکود ارائه خواهد داد.

نماینده اسبق مردم ایلام در مجلس در مورد وام خودرو نیز گفت: دولت منابعی را به مردم اختصاص داد تا مردم بتوانند با استفاده از این منابع از کارخانجات صنعتی همچون ایران خودرو و سایپا خرید کنند تا آنها را از بحران نجات دهند بنابراین این مسکن هم برای مردم است و هم برای خودروساز.

قنبری رکود را میراث به جا مانده از دولت محمود احمدی نژاد دانست و گفت: در آخر دولت دهم رشد اقتصادی به منفی 5.8 درصد رسید و نرخ رشد اقتصادی منفی شد. بنابراین این رکود به دلیل تحریم ها و مدیریت ناصحیح دولت گذشته شکل گرفت و دولت روحانی میراث دار دولت گذشته است.

وی بر خلاف کارشناسان اقتصادی که معتقدند فقط 20 درصد از مشکلات کشور با رفع تحریم ها برطرف خواهد شد، گفت: 70 درصد از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مسئله تحریم هاست و انتظار داریم در روزهای آتی که بخش قابل توجهی از تحریم ها برداشته می شود اتفاقات مثبتی صورت بگیرد.

وی در پایان سرمایه گذار خارجی و آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران را بهترین منابع برای خروج واقعی از رکود معرفی کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/GB8TOR
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied