شمانیوز
شما نیوز

«مالکی»: سیاست‌های خصمانه «اردوغان» موجب جنگ جهانی سوم می‌شود

نخست‌وزیر سابق عراق با خصمانه توصیف کردن سیاست‌های آنکارا، گفت که تداوم اقدامات رئیس‌جمهور ترکیه، موجب آغاز جنگ جهانی سوم خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نوری المالکی» نخست وزیر سابق عراق، امروز (پنجشنبه)، سیاست های «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را در پی ساقط کردن جنگنده روسیه در خاک سوریه، خصمانه توصیف کرد و گفت که آنکارا با این اقدام، جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داد.

وی که اکنون ریاست ائتلاف دولت قانون را برعهده دارد گفت: اردوغان ادعا می کند که جنگنده روسی، حریم هوایی ترکیه را برای چند ثانیه نقض کرده است و فراموش می کند که جنگنده های ترکیه حریم هوایی عراق و سوریه را هر روز نقض می کنند و تانک های ارتش او، در سایه سکوت عجیب منطقه ای و بین المللی به راحتی در مرزهای کشورهای ما جولان می دهند.

مالکی که در دوره نخست وزیری اش، روابط بغداد و آنکارا به شدت تیره بود، گفت: این دوگانگی و سیاست های خصمانه ای که اردوغان دارد، جهان را به آغاز جنگی جدید تهدید می کند.وی تنها به تسهیل تحرکات داعش کمک نمی کند بلکه با این عملکردهایش، تلاش های بین المللی برای از بین بردن این وبای تروریستی که به سراسر منطقه سرایت کرده، را تهدید می کند.

نخست وزیر سابق عراق، رئیس جمهور ترکیه را شخصیتی خطرناک خواند که امنیت جهانی و صلح بین المللی را تهدید می کند لذا دولت عراق و سایر دولت های منطقه و شورای امنیت سازمان ملل باید تصمیمی برای متوقف کردن این تهدید اتخاذ کنند.

انتهای پیام/غ

http://fna.ir/9N51CU
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied