شمانیوز
شما نیوز

فوتسال ایران آبروداری کرد/ اتفاقات مهم‌فوتبال‌آسیا درسال 2015( گزارش)

در گزارش زیر به اتفاقات های مهم فوتبال آسیا می پردازیم ، از مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا و مسابقات آسیایی فوتبال ساحلی تا قهرمانی فوتسال زنان ایران در آسیا و همچنین قهرمانی تاسیسات دریایی در مسابقات باشگاهی فوتسال آسیا!

به گزارش"ورزش سه"، در آستانه انتخاب بهترین های سال آسیا به اتفاقات مهم یک سال اخیر فوتبال آسیا را با یکدیگر مرور می کنیم : قهرمانی استرالیا در جام ملت های آسیا تیم استرالیا موفق شد در جام ملت های آسیا که در کشور خود برگزار می شد با برتری برابر کره جنوبی در بازی فینال به مقام قهرمانی جام ملت های آسیا برسد،استرالیا فینال را 2-1 با برتری به پایان رسانده بود.لوانگو و ترویسی برای استرالیا و هئونگ مین برای کره جنوبی گلزنی کردند.این اولین باری بود که یک کشور از منطقه اقیانوسیه قهرمان جام ملت های آسیا می شود. در دیدار رده بندی تیم امارات موفق شد با نتیجه 3-2 عراق را از پیش روی بردارد و به مقام سوم برسد.علی مبخوت علاوه بر آقای گلی در این رقابت ها با گلزنی در ثانیه 14 بازی با بحرین به عنوان سریع ترین گلزن تاریخ آسیا خود را معرفی کند.
قهرمانی تیم ملی عمان در مسابقات آسیایی فوتبال ساحلی تیم عمان توانست با پیروزی در ضربات پنالتی برابر ژاپن در فینال مسابقات آسیایی ضمن راه یابی به جام جهانی 2015 پرتغال، قهرمان مسابقات فوتبال ساحلی در آسیا شود. تیم ایران موفق شد با نتیجه 8-3 لبنان را در رده بندی شکست دهد و به جام جهانی راه پیدا کند.
نایب قهرمانی تیم ساحلی ژاپن در جهان تیم فوتبال ساحلی ژاپن توانست در رقابت های جام جهانی 2015 به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند. ژاپنی ها در مسابقه فینال 5-2 نتیجه را به آمریکا واگذار کردند.این نایب قهرمانی برای آسیایی ها بسیار خوشحال کننده بود. قهرمانی تیم فوتبال زیر19 سال زنان ژاپن در مسابقات قهرمانی زنان زیر 19 سال آسیا در بخش آسیا تیم ژاپن موفق شد در بازی فینال تیم کره شمالی را از پیش روی بردارد و به عنوان قهرمان این مسابقات شناخته شود. ژاپن پیش از این در سال های 2002، 2009 و 2011 نیز قهرمانی این رقابتها را به دست آورده بود. در دیدار رده بندی تیم کره جنوبی موفق شد 4-0 چین، میزبان مسابقات را شکست دهد و به مقام سوم برسد.
قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران در آسیا تیم ملی فوتسال زنان ایران توانست در بازی فینال و با گل دقیقه 8 فرشته کریمی، ستاره ی خود قهرمان مسابقات آسیایی 2015 شود.در دیدار رده بندی تیم تایلند توانست 4-1 مالزی، میزبان رقابت ها را شکست دهد و مقام سوم را از آن خود کند.
قهرمانی تیم فوتسال تاسیسات دریایی درجام بشگاه های آسیا تیم تاسیسات نیروی دریایی موفق شد با هدایت وحید شمسایی با نتیجه 5-4تیم القادسیه کویت را شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات لقب بگیرد.این ششمین دوره مسابقات جام باشگاه های آسیا بود.در دیدار رده بندی نماینده ویتنام 7-3 نفت عراق را شکست داد.
قهرمانی تیم جوهور مالزی در ای اف سی کاپ تیم جوهور مالزی توانست در فینال مسابقات ای اف سی کاپ با برتری برابر استقلال دوشنبه قهرمان این رقابت ها شود. لیاندرو ولاسکِس هافبک آرژانتینی تیم جوهور در دقیقه 23 تک گل بازی را به ثمر رساند. قهرمانی گوانگژو در لیگ قهرمانان آسیا تیم گوانگژو چین توانست به مانند سال 2013 ، این بار با هدایت لوییز فیلیپه اسکولاری در فینال لیگ قهرمانان 2015 پیروز شود و جام قهرمانی را به خانه ببرد.تیم گوانگژو در بازی فینال تیم الاهلی را درمجموع دو دیدار رفت و برگشت شکست داد و قهرمان این رقابت ها لقب گرفت.
منبع : ورزش سه
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied