شمانیوز
شما نیوز

شرط کواکبیان برای نامزدی در انتخابات / 200 کرسی مجلس‌ را می‌خواهیم

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: اگر احساس کنیم، اکثریت را به‌ دست بگیریم من هم نامزد انتخابات مجلس می‌شوم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مصطفی کواکبیان پیش از ظهر امروز در حاشیه صد و بیست و دومین نشت شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه های و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی آموزش عالی کشور در دانشگاه علامه جعفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 300 مجوز موسسه آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی آموزش عالی داریم و از طرفی ظرفیت های این مؤسسات خالی است و باید برای جذب دانشجو برنامه ریزی کنیم.

وی اذعان کرد: گسترش بی رویه این مؤسسات را در هشت سال دولت نهم و دهم داشتیم، قبل از دولت نهم به 90 مؤسسه نمی رسید، اما بعد از دولت دهم به بیش از 300 موسسه رسید.

کواکبیان ادامه داد: در این دو سال نیز 20 تا 30 موسسه اضافه و بیش از 200 مؤسسه در دولت نهم و دهم مجوز داده شده که بی رویه هم بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرف نماینده مجلس بوده و با رابطه ای که داشته توانسته مجوز دریافت کند، تصریح کرد: حدود یک سالی است که صدور مجوز متوقف شده و علت مخالفت ما هم همین است که باید ظرفیت های خالی فعلی مؤسسات را تکمیل کنیم، بعد در صورت نیاز اقدام به صدور مجوز کنیم.

کواکبیان اضافه کرد: ما طرفدار تنظیم آیین نامه های برای تجمیع همین تعداد مؤسسات هستیم اگر بتوانیم چهار مؤسسه در رفسنجان به یک دانشگاه بزرگ تبدیل شوند، همه ظرفیت ها با هم تجمیع و دانشکده های مختلف شکل می گیرد.

عضو شورای اتحادیه مؤسسات و دانشگاه های غیر دولتی و غیرانتفاعی آموزش عالی کشور افزود: باید انضباط بهتری برای اداره مطلوب با وجود همین تعداد موسسات داشته باشیم تا مؤسسات خالی را پر کنیم.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد درصد برنده شدن اصلاح طلبان در انتخابات گفت: در عالم سیاست حرف آخر را کسی نمی زند، می شود حدس زد، اما به یک سری سلسله عوامل بستگی دارد.

وی معتقد است: یک عامل آن انسجام اصلاح طلبان و میزان مشارکت مردم است، اگر مردم بالای 70 درصد شرکت کنند به نفع اصلاح طلبان است.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: بخشی از پیروزی اصلاح طلبان بستگی به موفقیت های دولت هم دارد، دولت باید بتواند زمینه ای درست کند تا مردم بیشتر پای صندوق های رأی بیایند.

کواکبیان خاطر نشان کرد: میزان مباحث اجرا، نظارت و رد صلاحیت ها هم عامل دیگری برای این مسئله است، باید ببینیم فیلترینگ شورای نگهبان چه خروجی هایی دارد و آیا در همه شهرها می توانیم اصلاح طلب هایی داشته باشیم، که اگر نداشته باشیم برای مقابله با جریان های افراطی از ااصولگرایان معتدل هم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ما گفتیم که همه کرسی های مجلس را می خواهیم و حتماً دنبال گرفتن 200 کرسی مجلس هستیم.

کواکبیان ادامه داد: لیست ما در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است، این شورا فعلاً با شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی عمل می کنند.

وی ابراز داشت: احزاب اصلاح طلب باید منسجم عمل کنند ما لیست های جداگانه ای نخواهیم داشت مگر اینکه شرایط ویژه ای داشته باشیم.

کواکبیان جبهه پایداری را افراطیون تلقی کرد و گفت: همان هایی که برجام را نمی خواستند تأیید کنند، حتی بعد از تأیید رهبری هم دست بردار نیستند و با نظارت شورای عالی امنیت ملی و کمیته ای که تنظیم کرده و رصد می کند بازهم این ها ادامه می دهند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه کلمه غیر انتفاعی باید از کنار نام دانشگاه برداشته شود، افزود: سیاست های دولت فعلی این است که کار هر صنف را به خودش واگذار کند.

وی گفت: در کشورهای اروپایی جایگاه دانشگاه های غیردولتی بالاتر از دانشگاه های دولتی است، یکسری از اساتید از سرمایه های شخصی خود جایی سرمایه گذاری می کنند که 450 هزار دانشجو در دانشگاه غیردولتی هستند و باری از دوش دولت برداشته اند و اگر نخواهند به هر دلیلی ادامه دهند، اموال آن ها به وزارت علوم می رسد.

کواکبیان با اشاره به اینکه در اساسنامه فعلی که اموال برای وزارت علوم می رود، کسی انگیزه سرمایه گذاری ندارد، ابراز داشت: زیرا کلمه غیرانتفاعی نوشته اند، ولی اگر این واژه برداشته شود، مفهومش این است که بازگشت سرمایه داشته باشند.

وی تصریح کرد: دلیل اصرار ما برای برداشتن این واژه، دادن انگیزه به سرمایه گذاران برای ادامه کار و فعالیت است.

کواکبیان اذعان کرد: عموم این موسسات بدون امکانات دولتی بوده و اساتید صاحب نام برای اینکه جوانان معتاد نشوند و دنبال کارهای خلاف نروند، آمده اند، دولت باید از این موارد استقبال کند و تأکید ما بر شورای انقلاب فرهنگی برداشتن واژه غیرانتفاعی است و مخالفت آقایان جنبه های غیرمنطقی دارد.

رئیس کمیته حقوقی اتحادیه سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی آموزش عالی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با پوتین تصریح کرد: ما همان طور که اقتصاد مقاومتی داریم، باید سیاست مقاومتی هم داشته باشیم.

وی ابراز داشت: سیاست مقاومتی ویژه یک کشور نیست، هر کشوری که بخواهد علیه ما سلطه گری داشته باشد ما باید سیاست مقاومتی داشته باشیم و پروژه نفوذ برای همه باید وجود داشته باشد.

کواکبیان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که عمق استراتژیک و راهبردی و روابطمان با روسیه هست و انصافاً پوتین بدون هیچ گونه تشریفات خاصی مستقیم از فرودگاه به ملاقات رهبری رفت و دو ساعت طول کشید که در عالم دیپلماسی معانی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه افرادی مانند ولایتی به عنوان مشاور رهبر تعبیری داشتند که در تاریخ جمهوری اسلامی ملاقاتی با این محتوا ندیدیم ادامه داد: به دلیل اتحاد استراتژیکی ما در موضوع های مختلف یکی بحث روابط دوجانبه، یکی کشورهای صادرکننده گاز و کشورهای حاشیه دریای خزر که همکاری جدی تری داشته باشیم و غیر از آن مباحث مربوط به منطقه به ویژه همکاری جدی در موضوع سوریه تقسیم کاری کردیم.

کواکبیان عنوان کرد: من معتقد هستم، این روابط باید ادامه پیدا کند، کاری که ترکیه انجام داد و سقوط جت روسیه نامطلوب بود و به نفع تروریست ها و داعشی ها بود.

وی گفت: اگر چه ترکیه اظهار تأسف کرده و به نوعی پشیمان است، اما باید از تکرار این حوادث جلوگیری کنیم و روسیه هم باوجود از دست دادن خلبانش خویشتن دار باشد و تنشی در منطقه ایجاد نکند، خطرناک است.

کواکبیان ابراز داشت: بدتر از آن حمایت آمریکایی ها از ترکیه بود، وسط دعوا نرخ تعیین کردند، اما آخرین موضع روسیه خوب بود در هر حال امیدواریم روابط با روسیه به نفع منافع ملی دو کشور و ملت های منطقه باشد.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر نامزدی انتخابات مجلس گفت: اگر احساس کنیم، اکثریت را به دست بگیریم من هم نامزد انتخابات می شوم.

انتهای پیام/80016/ع40/ث3001

http://fna.ir/BL6DDX
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied