شمانیوز
شما نیوز

۳۹ بازرگان ترکیه از روسیه «اخراج» شدند

مقامات روسی ۳۹ بازرگان ترکیه‌ای را که برای شرکت در کنفرانسی به روسیه آمده بودند، از این کشور اخراج کردند؛ اقدامی که در ادامه تنش‌ها بین دو کشور بر سر سرنگونی سوخو ۲۴ در سوریه انجام شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش ها بین مسکو و آنکارا، مقامات روسی 39 بازرگان ترکیه ای را از روسیه اخراج کردند.

روز سه شنبه بود که دو جنگنده اف ۱۶ ترکیه به سوخو ۲۴ روسیه در سوریه حمله و آن را سرنگون کردند؛ اقدامی که به ادعای آنکارا به دلیل نقض حاکمیت ترکیه و بی اعتنایی سوخو به هشدارها انجام شد.

مقامات دولت روسیه با رد ادعاهای همتایان ترکیه ای خود تاکید کردند که این هواپیما در سوریه مشغول ماموریت مقابله با تروریست ها بود و ولادیمیر پوتین هم با هشدار درباره عواقب این اقدام برای آنکارا، گفت ترکیه «از پشت خنجر» زده است.

مقامات روس در حالی که هشدارهایشان به آنکارا درباره عواقب حمله به سوخو ۲۴، امروز پنجشنبه تعدادی از بازرگانان ترکیه ای را از روسیه اخراج کردند.

به گزارش رویترز، ۳۹ بازرگان ترکیه ای که برای شرکت در کنفرانسی درباره موضوعات مربوط به کشاورزی به روسیه آمده بودند، ابتدا دستگیر و سپس از کشور اخراج شدند.

مقامات روس دلیل این اقدام را عدم داشتن ویزای تجاری از سوی این افراد عنوان کردند. این بازرگانان با ویزای توریستی به روسیه آمده بودند.

به نظر می رسد تنش ها بین مسکو و آنکارا ادامه خواهد یافت چرا که همین امروز ولادیمیر پوتین در اظهاراتی درباره سرنگون شدن سوخو ۲۴ تاکید کرد که ترکیه هنوز بابت این مساله از روسیه عذرخواهی نکرده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/KXCS3Y
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied