شمانیوز
شما نیوز

امحاء حجم زیاد سیب‌زمینی نشان از نابسامانی و منافع انتخاباتی دولت دارد /دولت باید عذرخواهی کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امحاء حجم زیاد سیب‌زمینی نشان از نابسامانی و منافع انتخاباتی دولت دارد و دولت باید در این زمینه عذرخواهی کند.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به دنبال امحاء و دفن 1700 تن سیب زمینی اظهار داشت: موضوع مربوط به خریدهای تضمینی و اینکه دولت باید تدبیر لازم برای فروش، عرضه، کنترل بازار و در صورت نیاز صادرات و خارج کردن آنچه که خریداری کرده از کشور از جمله مفادی است که مربوط به برنامه ریزی می شود که اگر در بخشی از آن اشکالی به وجود آید نشانگر سوءتدبیر، عدم برنامه ریزی و یا دقیق اجرا نشدن برنامه ها است.

وی با ابراز تاسف از دفن کردن 1700 تن سیب زمینی، افزود: آنچه که تحت عنوان امحاء سیب زمینی مطرح شد و هم ابعاد اقتصادی و هم ابعاد سیاسی و مدیریتی و حتی رویکردهای انتخاباتی و نظیر آن به خود گرفت نشان می دهد که بخشی از نابسامانی ها در چرخه مدیریتی و برنامه ریزی کشور وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی علت برخی نابسامانی های کشور را عدم بکارگیری برنامه ریزی صحیح دانست و تصریح کرد: این نابسامانی و بیماری ها از آنجا ناشی می شود که در موضوع آمایش در کشور ما آنگونه که باید و شاید نتوانسته ایم درست برنامه ریزی کنیم.

مقتدایی در ادامه علت بروز برخی مشکلات اقتصادی و نابسامانی کشور را سوء مدیریت دولت خواند و متذکر شد: قطعاً بخش قابل توجهی از این نابسامانی ها به عملکردهای دولت برمی گردد چرا که متولی امر برنامه ریزی دولت است. البته ریل گذاری های اصلی توسط مجلس انجام می شود و مجلس شورای اسلامی برای خریدهای تضمینی خط اعتباری لازم را پیش بینی کرده و در بودجه و حتی برنامه های توسعه این را دیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که آنچه در واقع عمل اتفاق می افتد نقش و جایگاه دولت است؛ نباید از یک سو بهره برداری های سیاسی صورت پذیرد و از سوی دیگر نباید از این موضوع بسیار مهم، به سادگی از کنار آن بگذریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: اگر واقعیت داشته باشد که این حجم زیاد از سیب زمینی امحاء شده است باید ابعاد مختلفی اسراف، ابعاد مربوط به نابسامانی و نوع نگاه به آنچه که خداوند در اختیار بشر قرار داده و امثال آن که هم ابعاد اجرایی و هم ابعاد فلسفی و فقهی پیدا می کند را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

وی ادامه داد: نباید موضوعات اصلی و فرعی جابه جا شوند و کارهای خطایی که توسط دولت انجام شده باید از سوی دولت عذرخواهی لازم هم در عمل و هم در بیان صورت پذیرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QTG17T
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied