شمانیوز
شما نیوز

ردپای ناتو درسرنگونی جنگنده روسیه دیده می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حتما ناتو و آمریکا دستور سرنگونی جنگنده روسی را صادر کرده‌اند گفت که ردپای ناتو در این قضیه مشخص است.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حتما ناتو و آمریکا دستور سرنگونی جنگنده روسی را صادر کرده‌اند گفت که ردپای ناتو در این قضیه مشخص است.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ برخی سیاستمداران به دنبال این هستند که منطقه را به آشوب بکشانند و با توجه به ناکامی سفرشان در تحقق اهدافشان در سوریه اینها می‌خواهند نوعی درگیری به بهانه‌های مختلف در منطقه ایجاد کنند.

وی افزود: ائتلافی که در سوریه شکل گرفته هم در عرصه‌ی سیاست و هم در عرصه‌ی میدانی ائتلاف موفقی بوده است. آمریکایی‌ها در نشست‌های قبلی بدون ایران به نتیجه نرسیدند و در نشست‌های اخیر هم اصرار بر تامین منافع‌شان بی ثمر بوده است و نتیجه‌ای در بر نداشته است لذا بهترین بهانه برای جلوگیری از پیشرفت‌هایی که در عملیات‌های مختلف علیه داعش بوده این است که خود را وارد کنند و مثلا بگویند نقض حریم هوایی ترکیه اتفاق افتاده است.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: ما می‌دانیم ترکیه در قد و قواره‌ای نیست که چنین اقداماتی را بدون اجازه بزرگترهایش انجام دهد بلکه ردپای ناتو در این قضیه کاملا مشخص است و حتما دستور چنین جمله‌ای را ناتو و در راس آن آمریکایی‌ها صادر کرده‌اند که به دنبال تضمین منافع خودشان هستند.

جوکار تصریح کرد: این اقدام ترکیه عواقب خطرناکی در منطقه دارد که به نفع هیچ کشوری نیست لذا ترکیه بهتر است عاقلانه عمل کند و تصمیم بگیرد زیرا شتابزدگی در اجرای دستورات آمریکایی ها می‌تواند برای این کشور مشکل ساز باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش ایران در حل این تنش‌ها اضافه کرد:‌ اگر ترک‌ها در سایه عقلانیت تصمیم بگیرند و مستقل عمل کنند می‌شود در این میدان کاری انجام داد که منطقه بیشتر دچار تشنچ نشود زیرا جنگ افروزی در منطقه به نفع هیچ کس نخواهد بود و کشورهای منطقه از جمله ترکیه در این عرصه ضرر خواهند کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied