شمانیوز
شما نیوز

پوتین: آمریکا مسیر جنگنده روسی را می‌دانست

رئیس جمهور روسیه بعد از اظهارات همتای ترک مبنی بر عدم اطلاع ترکیه از روسی بودن جنگنده ساقط شده در مرز ترکیه-سوریه گفت این ادعا مزخرف است چراکه آمریکا زمان و مکان همه پروازهای روسی را می‌دانست.

به گزارش مشرق ، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پنج شنبه شب (دیشب) بعد از دیدار با «فرانسوآ اولاند» همتای فرانسوی خود درباره هواپیمای روسی ساقط شده در مرز ترکیه و سوریه گفت که آمریکا مسیر هواپیماهاd روسی را می دانست و ادعای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر عدم اطلاع آنان از روسی بودن جنگنده، مزخرف است.

به نوشته تلگراف، رئیس جمهور ترکیه پیش از این مدعی شده بود که اگر ترکیه از روسی بودن جنگنده اطلاع داشت، عکس العمل متفاوتتی نشان می‌داد. ولادیمیر پوتین شب گذشته گفت جنگنده‌های روسی به خوبی قابل تشخیص بوده و همه مسیرهای پرواز هواپیماهای روسی به هم‌پیمان ترکیه یعنی آمریکا از قبل گزارش داده شد بود.

پوتین تصریح کرد «طرف آمریکایی که هم‌پیمان ترکیه در ائتلاف است، درباره مکان و زمان پرواز جنگنده‌های ما اطلاع داشت و این جنگنده دقیقا همان جا و همان زمانی [که که اطلاع داده شده بودند] مورد اصابت موشک قرار گرفت.

رجب طیب اردوغان در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس 24 گفته بود اگر ترک‌ها می‌دانستند جنگنده روسی بوده است، به شکل متفاوتی به این هواپیما هشدار می‌دادند.

هفته گذشته یک فروند جنگنده روسی سوخو24 در مرز ترکیه و سوریه بعد از اصابت موشک ارتش ترکیه ساقط شد و ارتش ترکیه مدعی شد که به دفعات به این جنگنده روسی هشدار داده بود تا وارد حریم هوایی ترکیه نشود اما خلبان روسی گفته است هیچ هشداری دریافت نکرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied