شمانیوز
شما نیوز

برخورد با قانون شکنان عین مردم سالاری است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم پیش از مسئولان باید از امنیت کشور مراقبت کنند، گفت:‌ باید بدون مماشات با کسانی که امنیت را بر هم می‌زنند مقابله کرد.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم پیش از مسئولان باید از امنیت کشور مراقبت کنند، گفت:‌ باید بدون مماشات با کسانی که امنیت را بر هم می‌زنند مقابله کرد.

جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌ با اشاره به اینکه وجود امنیت بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و کشور است اظهار کرد: امنیت زیربنای توسعه پایدار و دروازه ورود به عقلانیت است.

وی همچنین افزود: تهدید امنیت سیاسی و اجتماعی با هر نیتی به معنای خدشه‌دار شدن نظام است . به هیچ وجه برای حفظ و تامین امنیت نباید کم کاری کرد.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات به عنوان نماد مردم سالاری گفت:‌ پیش از آنکه نهادهای تامین امنیت مثل وزارت کشور، شورای امنیت ، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌ها مراقب امنیت کشور باشند، مردم باید از امنیت صیانت و حفاظت کنند. کوچکترین خدشه در تامین امنیت می‌تواند هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

محبی‌نیا با تاکید بر اینکه باید به طور جدی با بی نظمی‌ها ،‌اختلال‌ها و بر هم زدن اجتماعات برخورد کرد و مماشاتی با قانون شکنان نداشت افزود: قاطعیت در این حوزه عین مردم سالاری اجرای عدالت و عمل به فرامین امام و رهبری است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش جناح های سیاسی کشور در تامین امنیت کشور در دوره انتخابات گفت: جناح‌های سیاسی باید قانون شکنی را محکوم کنند و هواداران خود را از عکس العمل‌های هیجانی دور کرده و به عقلانیت تاکید کنند. جریان‌های سیاسی، نخبگان جامعه و رسانه این مسئولیت را دارند که به آموزش هواداران نامزدها بپردازند و آن‌ها را به رفتار عقلانی و دوری از خشونت تشویق کنند.

وی در پایان با بیان اینکه پرهیز از خشونت به معنای حفظ حرمت جمهوری اسلامی ایران است افزود: دنیا منتظر است تا ببیند انتخابات ما چگونه برگزار می‌شود . من معتقدم وجود بستر آرام امن و توجه صددرصدی به اراده عمومی می‌تواند مصلحت همگان را تامین کند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied