شمانیوز
شما نیوز

خواب‌نمایی مسئولان مسیر «نفوذ دشمن» را باز می‌کند/ در دو سال گذشته «آوازخوانی زنان» خیلی پررنگ شده

فروغی گفت: عجیب است که یک مسئول در وزارت ارشاد فعلی باقیمانده دولت اصلاحات و نماینده وزیر لندن‌نشین باشد. کار از رخنه، نفوذ و ... گذشته است.

به گزارش خبرنگار موسیقی و هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، برنامه «گفتگوی فرهنگی» با موضوع «تلاش های رسانه ای و گفتمانی آمریکا جهت مخدوش کردن هویت انقلابی ایران اسلامی» با حضور کارشناسان فرهنگی در رادیو گفتگو برگزار شد.

علی فروغی، معاون هماهنگ کننده معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج با اشاره به فضای فرهنگی کشور گفت: 1400 سال است نوع تهدیداتی که با آن مواجهیم فرق کرده و بعد از واقعه غدیر و آیه شریفه ای که مسیر را بر ما روشن کرد که: « الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ» مسیر تهاجم دشمن را به ما نشان می دهد و ما در این چهارده قرن در همین فضای گفتمانی هستیم، لذا دیگر نگران حمله دشمن به لحاظ تهدید بیرونی صرف نیستیم. آنچه که ما را نگران می کند و باید از آن مراقبت کنیم تهدید درونی است.

ترور جریان متعهد در فرهنگ راه را برای «نفوذ» باز می کند

وی همچنین یادآور شد: غربی ها در حوزه رسانه یک شبکه خانوادگی راه می اندازند که سریال و فیلم پخش می کند اما همه آن هجمه است. معتقدم به حاشیه راندن گفتمان مومنانه و ایمانی در کنار غفلت، مسیر را برای حمله دشمن باز می کند، یعنی شما باید بتوانید جریان مومن را ترور شخصیت کنید و در کنار آن غفلت را ایجاد کنید تا راه برای حمله باز شود یعنی هم باید کمانداران شما را از آن جایگاه بردارند و هم حواس دیده بانان پرت شود تا مسیر برای ورود دشمن هموار شود. نزاع حق و باطل برای دیروز و امروز نیست.

زمینه اصلی حمله رسانه ای دشمن، غفلت و تغافل ماست. دو سه سالی است که در کشور ما حوزه آوازخوانی و تک خوانی زنان خیلی پررنگ شده است؛ مسئله تک خوانی زنان در کشور را رصد کنید؛ تغافل به معنی عمداً خود را به غفلت زدن است، این خواب نمایی در خوشبینانه ترین حالت، مسیر را برای نفوذ دشمن باز می کند.

برخی از تئاترها که الان در سالن های وزارت ارشاد یا شهرداری روی صحنه هست در تعارض با فرهنگ و اخلاق ما است، شما اگر با ظاهر مذهبی که وارد این سالن ها شوید نگاه خاص را به خودتان احساس می کنید، یعنی معلوم است که این یک اتفاق عجیب است. خیلی عجیب است که یک مسئول در وزارت ارشاد فعلی باقیمانده دولت اصلاحات و نماینده وزیر لندن نشین باشد، آنوقت می بینید در بعضی از این حوزه ها دشمن می تازد و دیگر کار از رخنه و نفوذ و ... گذشته است.

نخبگان عامل موثری در مقابله با «نفوذ فرهنگی» هستند

معاون هماهنگ کننده معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج در بحث نفوذ گفت: ابتدا باید تمرکز را روی نخبگان بگذاریم، حتی حرکت های اجتماعی که باید در مواجهه با نفوذ و رخنه دشمن و مواجهه و مقابله با این تغافل و غفلت رخ دهد کار نخبگانی است که در عموم مردم حضور دارند یا کلام و بیان و ابزار در اختیار آنهاست، تمرکز بحث را باید اینجا بگذاریم که راه نفوذ از دل دستگاه های حاکمیتی است. از از مدت ها پیش برنامه ریزی برای حوزه تئاتر کشور و جشنواره فجر پیش رو شروع شده، مسئله این است که حتی رسانه های ارزشی ما هم از بیان این مسائل هراسناک هستند تا بیان نشود و دیدبان ها هم اینها را نگویند، اینطور حتما با مردم فاصله داریم. باید یک جمع از نخبگان که توان دارند و این گفتمان را قبول دارند دوباره آن خودباوری را پیدا کنند تا فضای گفتمانی احیا شود و ان شاالله به فضای انقلابی برسیم.

انتهای پیام/ ج

http://fna.ir/WVNIU5
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied