شمانیوز
شما نیوز

دلایل عملیات در شمال لاذقیه و چرایی سرنگونی جنگنده روسیه از زبان فرمانده سوری

یک منبع نظامی سوری با اشاره به عملیات شمال لاذقیه گفت: این عملیات به منظور پاک کردن منطقه از وجود تروریست‌های النصره و نیز جلوگیری از تبدیل منطقه ترکمن‌ها به منطقه‌ای کانتونی مشابه کردهای شمال سوریه بود.

یک منبع نظامی سوری که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با خبرگزاری فارس، توضیحاتی درباره چرایی عملیات ارتش سوریه در شمال لاذقیه داد.

او در خصوص عملیات اخیر سوریه در شمال لاذقیه گفت: وضعیت در شمال لاذقیه که از مدتی پیش بحرانی شده بود، با این عملیات موفق بهتر شده است.

وی افزود: ترکمن ها قصد داشتند که مدل سیاسی ی.پ.گ(حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه که بخش هایی از این منطقه را در اختیار گرفته و تشکیل کانتون داده است) را در شمال لاذقیه پیاده کنند.

این منبع نظامی سوری اظهار داشت: برای جلوگیری از این اقدام، ارتش سوریه بلافاصله عملیات نظامی خود را در این منطقه آغاز کرد، تا آن را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مداخله نظامی ارتش سوریه نبود، گروه تروریستی جبهة النصره نیز بزودی به لاذقیه حمله می کرد.

این منبع نظامی افزود: این عملیات به گروه های تروریستی در شمال لاذقیه ضربه سختی وارد کرد و نیروهای ارتش سوریه توانستند با پشتیبانی هوایی روسیه، راه نفوذ تروریست ها از دریای مدیترانه ببندند.

وی با ذکر این نکته که ترکمن ها به دنبال مدل مشابه کردهای شمال سوریه برای ایجاد حکومت در شمال لاذقیه هستند، افزود: حمله ارتش سوریه به شمال لاذقیه برای جلوگیری از این اقدام انجام گرفت.

این منبع نظامی با رد ادعای مقامات ترک مبنی بر بمباران روسیه و ارتش سوریه در مناطق مسکونی ترکمن نشین یادآور شد: سکنه غیرنظامی این منطقه از مدت ها پیش خانه های خود را ترک کرده بودند و تروریست ها برای ایجاد حکومت مورد نظر خود از ترکمنستان و چهار گوشه دنیا تروریست ها را به منطقه آورده بودند.

وی ادعای ترکیه مبنی بر اینکه روسیه مردم غیرنظامی ترکمن را می کشد، رد کرد و گفت: آنها از مدت ها پیش این منطقه را ترک کرده بودند.

این منبع نظامی با اشاره به حضور تروریست ها در شمال لاذقیه از کشورهای چین و ترکمنستان و نیز جمهوری های داغستان و چچنستان در شمال لاذقیه یادآور شد: اگر این عملیات انجام نمی گرفت ما نمی توانستیم امنیت لاذقیه را تأمین کنیم چرا که جبهة النصره از این منطقه هر دو روز یک موشک به سمت لاذقیه شلیک می کرد و ما بر همین اساس دست به عملیات زدیم.

وی خواستار ممانعت ورود ترکمن ها به شمال سوریه و نیز بستن مرزهای ترکیه در این منطقه شد.

این منبع نظامی به ترکیه توصیه کرد که مرزهای خود را برای ورود تروریست ها ببندد و افزود: اگر مرزها بسته شود و تروریست ها وارد سوریه نشوند ما می توانیم تحولات سوریه را کنترل کنیم.

وی یادآور شد: تروریست ها امروز در سوریه هستند و فردا در ترکیه خواهند بود، اما ترکیه به این امر واقف نیست که تروریست ها فردا به همین کشور بازخواهند گشت.

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/9L5SEW
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied