شمانیوز
شما نیوز

امدادرسانی به ۱۶هزار زائر اربعین در ۵ روز

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از امداد رسانی به بیش از ۱۶ هزار زائر اربعین در ۵ روز گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر ناصر چرخساز ضمن تشریح عملیات‌های امدادرسانی جمعیت هلال احمر به زائران حسینی طی مدت پنج روز گذشته، گفت: در این مدت به ۱۶ هزار و ۴۵ نفر از زائران اربعین حسینی امدادرسانی شده و پنج هزار و ۲۵ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی در خصوص جزئیات امداد رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: از تاریخ یکم آذر تا ساعت ۸ صبح جمعه ششم آذر، به ۱۶ هزار و ۴۵ نفر امدادرسانی شده است.

چرخساز ادامه داد: خدمات امدادی شامل اسکان، کنترل قند خون و فشار خون است، که ۱۰ هزار و ۸۵۹ نفر از زائران از این خدمات بهره مند شده اند؛ علاوه بر آن پنج هزار و ۱۲۵ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند؛ همچنین ۶۱ نفر از هموطنان که دچار آسیب شده بودند به منظور ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

امدادرسانی به ۹۹ حادثه دیده در طرح ملی امداد ونجات اربعین

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام عملیات جاده ای در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی، افزود: از تاریخ ۴ آذر ماه تا کنون ۸ مورد عملیات جاده ای که شش مورد آن در ایلام، یک مورد در اصفهان و یک مورد هم در استان مرکزی به وقوع پیوسته است، امدادرسانی های لازم ارائه شد.

به گفته وی، در مجموع از روز چهارشنبه تاکنون ۹۹ نفر حادثه دیده اند و ۴۰ تن نیز مصدوم شدند پنج نفر از آنها برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۱ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

بکارگیری ۶۳ دستگاه آمبولانس و ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس

چرخساز با تاکید بر اینکه طرح ملی امداد ونجات اربعین حسینی به مدت ۱۰ روز اجرا می شود، تصریح کرد:۴۳ پایگاه ثابتف موقت و سیار در منازق درون مرزی و برون مرزی فعال هستند که از این تعداد ۳۵ پایگاه درون مرزی و ۸ پایگاه برون مرزی هستند.

وی ادامه داد: به منظور اجرای طرح ملی امداد ونجات اربعین حسینی ۲ هزار و ۳۵۶ نفر روز نیرو به کارگیری شده است؛ علاوه بر آن ۶۳ دستگاه آمبولانس،۲۹ دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی، ۲۴ دستگاه خودروی عملیاتی، هفت دستگاه خودروی فرماندهی و ارتباطی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانسی و پنج فروند بالگرد برای ارائه خدمات امدادی به زائران به کارگیری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied