شمانیوز
شما نیوز

ایندیپندنت: راهبرد «کامرون» در سوریه، تکرار اشتباهات انگلیس در عراق و افغانستان

یک روزنامه انگلیسی در یادداشتی با اشاره به طرح دولت این کشور برای پیوستن به حملات هوایی ضد داعش در سوریه تاکید کرد این اقدام انگلیس تنها تکرار اشتباهات این کشور در عراق، افغانستان و لیبی خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک تحلیل‌گر انگلیسی در یادداشتی برای روزنامه ایندیپندنت با انتقاد از راهبرد تازه «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس برای پیوستن به حملات هوایی در سوریه گفت این اقدام تنها تکرار اشتباهات انگلیس در عراق و افغانستان خواهد بود.

«پاتریک کاکبورن» در این یادداشت تصریح کرد طرح کامرون برای پیوستن به جنگ در سوریه، سندی نگران‌کننده است که سرشار از آروزهایی درباره شرایط نظامی و سیاسی در آنجاست.

کاکبورن ادامه داد «با محاسبات اشتباه از قابلیت دشمن و قابلیت هم‌پیمانان، این [طرح کامرون] دستورالعملی برای تکرار شکست‌های گذشته در عراق، افغانستان و لیبی است.»

در ادامه یادداشت آمده است «آنچه کامرون از اتفاقات سوریه و عراق تصویر کرده است، بازتاب چیزی است که دولت مایل است به وقوع بپیوندد. اگر وی و دیگر افراد مسئول در سیاست انگلیس واقعا به این دیدگاه‌ها باور دارند، دیگر به شکل بدی شگفت‌زده خواهیم شد.»

پاتریک کاکبورن یادآور شد، جنگنده‌های انگلیس علیه مواضع داعش در عراق اقدام به حملات هوایی بسیاری کرده‌اند که نتیجه آن به همین شکل در سوریه نیز تکرار خواهد شد. وی افزود «از سوی دیگر داعش در عراق تضعیف نشده بلکه شرایط بدتر نیز شده است و قوی‌ترین نیروهای مخالف داعش در عراق شیعیان عراقی هستند که مورد حمایت ایران هستند ولی ائتلاف آمریکایی از آنان حمایت نمی‌کند.»

این یادداشت تصریح کرده است «در سوریه هم کامرون تاکید دارد به نیروهای متعادل سوری کمک خواهد کرد اما در واقعیت نیروهایی قوی در سوریه وجود ندارند. در واقع نیروهای زمینی مسلح در سوریه، که به نظر می‌رسد با بشار اسد و داعش مقابله می‌کنند، تحت تسلط القاعده و جبهة النصره هستند.»

نویسنده مطلب در انتها تاکی کرد، دولت کامرون فرض می‌کند با کنار رفتن اسد، امکان دولت انتقالی مورد قبول همه طرف‌های سوری وجود خواهد داشت اما سناریوی قوی‌تر این است که کنار رفتن اسد می‌تواند به سقوط هردولتی و پیروزی داعش و خلافت خودساخته آن منجر شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QATKU9
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied