شمانیوز
شما نیوز

ژنرال روس: جنگنده‌های ترکیه برای ما کمین کرده بودند/این ترکیه است که حریم هوایی سوریه را نقض کرده

فرمانده نیروی هوایی روسیه می‌گوید که جنگنده‌های ترکیه فرصت لازم را برای بلند شدن از فرودگاه و هدف قرار دادن سوخو 24 نداشته‌اند و در کمین جنگنده روس بوده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند روز پس از شلیک موشک از هواپیمای آمریکایی ارتش ترکیه به جنگنده روس، حالا فرمانده نیروی هوایی روسیه با تکیه بر اعداد و ارقام، این حمله را یک توطئه خوانده است.

بر اساس گزارش اسپوت نیک، کلنل «ویکتور بونداروف» به زمان لازم برای رسیدن اولین جنگنده ترکیه از نزدیک ترین فرودگاه اشاره کرده و ضمن ناکافی دانستن این زمان برای پاسخ به نقض حریم هوایی ادعایی ترکیه، نتیجه گیری کرده که جنگنده های ترکیه در کمین سوخو 24 روس بوده اند.

آنطور که بونداروف گفته، اطلاعات ضبط شده راداری هم این منطق را تأیید می کند؛ وی گفته: «داده های راداری تأیید می کند که جنگنده های اف-16 یک ساعت و 45 دقیقه در ارتفاع 2400 متری در حال گشتزنی در منطقه پرواز (جنگنده روس) بوده اند و این نشان می دهد که آنها طی یک اقدام عمدی، کمین کرده بودند.»

بونداروف اخبار جالب دیگری از بررسی داده های راداری داشت. تاکنون ترکیه می گفت که جنگنده روس را بخاطر نقض حریم هوایی هدف قرار داده اما گویا رادارها کاملاً برعکس می گویند.

ژنرال روس گفت: «بر اساس داده های کنترل، جنگنده ترکیه 40 ثانیه وارد حریم هوای سوریه شد و 2 کیلومتر پیش آمد در حالی که بمب افکن روس، مرز ترکیه را رد نکرده است.»

با توجه به عصبانیت روس ها و اصرار مقامات ترکیه به خصوص رئیس جمهورشان به اتخاذ مواضع تحریک کننده، بنظر نمی رسد تنش ها و درگیری های دو کشور بر سر این جنگنده ساقط شده به این زودی ها فرو بنشیند.

انتهای پیام/ع

http://fna.ir/PHZNCW
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied