شمانیوز
شما نیوز

روسیه همزمان با اعمال قدرت علیه مخالفان همکاری با ایران را افزایش می‌دهد /جبهه جنوبی ناتو باید منتظر واکنش درخور روسیه باشد

یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی نوشت: اولین سرنگونی یک جنگنده روسیه از سوی یک عضو ناتو بعد از جنگ کره بیانگر چالش مستقیم علیه قدرتی چون ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه است و موجب شتاب بیشتر این کشور برای حضور در منطقه خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگی» با اشاره به تنش پیش آمده در روابط بین روسیه با ترکیه به خاطر سرنگونی جنگنده «سوخو 2 » روس ها از سوی جنگنده های «اف 16 » ترکیه نوشت: ترکیه با اقدام خود در 24 نوامبر 2015 و سرنگونی سوخو 24 روسیه بر تنش بین روسیه با ناتو افزود و روسیه احتمالا اقدام های شدیدی را برای اعمال قدرت خود علیه جبهه جنوبی ناتو نشان می دهد.

بر این اساس، روسیه با فعل و انفعال پیش آمده خبر از استقرار سامانه دفاعی موشکی بسیار پیشرفته «اس 400» خود در پایگاه هوایی لاذقیه و از سرگیری پرواز جنگنده هایش در منطقه داده است. اولین سرنگونی یک جنگنده روسیه از سوی یک عضو ناتو بعد از جنگ کره بیانگر چالش مستقیم علیه قدرتی چون «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه است که احتمالا موجب شتاب بیشتر این کشور برای مداخله در امور منطقه خواهد شد.

اندیشکده یاد شده نوشت: افزایش فعالیت نظامی روسیه در منطقه تاکید بر هدف اول راهبردی این کشور یعنی اثبات خود به عنوان قدرت بزرگ در برابر آمریکا و رقیب مستقیم دیگر خود ناتو است و موجب شده موجی از بمب افکن های این کشور از اطراف سواحل غرب اروپا عبور کرده و همچنین پرتاب موشک های هدایت شونده از دریای خزر از سرگرفته شوند.

درخاتمه این تحلیل آمده است: روسیه همزمان با اعمال قدرت خود علیه مخالفان، همکاری با شرکای جدید منطقه ای چون ایران و مصر را ادامه می دهد به طوری که این کشور هفته گذشته با ایران قرارداد فروش فن آوری و تجهیزات هسته ای را امضا کرد و ولادیمیر پوتین بعد از سال 2007 برای اولین بار با آیت الله خامنه ای رهبر ایران در تهران دیدار کرد.

انتهای پیام/

عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان

http://fna.ir/TM7RVY
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied