شمانیوز
شما نیوز

محصولات صادراتی گاهی با 10 برابر قیمت در خارج فروخته می‌شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر بسته بندی محصولات کشاورزی صادراتی داخل کشور می‌گوید که این محصولات اکثراً فله‌ای صادر شده و خارج از کشور بسته بندی می‌شوند و آنجا تا 10 برابر قیمت به فروش می‌رسند.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر بسته بندی محصولات کشاورزی صادراتی داخل کشور می‌گوید که این محصولات اکثراً فله‌ای صادر شده و خارج از کشور بسته بندی می‌شوند و آنجا تا 10 برابر قیمت به فروش می‌رسند.

محمد رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در خصوص مشکلات حوزه کشاورزی گفت: مشکل عمده در بخش کشاورزی در حال حاضر، کم‌آبی است که به دلیل خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، این کم آبی بسیار تشدید شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در مکانیزه کردن کشاورزی سرمایه گذاری شود، ادامه داد: توجه به استفاده بهینه از آب با روش‌های نوین آبیاری در حال حاضر نیاز جدی در حوزه کشاورزی است و باید به سمت آبیاری قطره‌ای‌، بارانی و تحت فشار در این حوزه حرکت کنیم که استفاده از این روشها هزینه‌بر است.

نماینده مردم گناباد در مجلس خاطر نشان کرد: دولت باید به کشاورزان کمک کند تا اراضی خود را به اینگونه آبیاری‌ها سوق دهند که البته این کمک‌ها تا جایی انجام شده و دولت در آبیاری قطره‌ای و بارانی کمک‌های خوبی به کشاورزان کردند. 85 درصد هزینه‌ای که در این مسیر انجام شود به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین بیان کرد:‌ دولت باید در برخی حوزه‌های کشاورزی خریدهای تضمینی داشته باشد، همانطور که خرید برخی محصولات استراتژیک همچون گندم و جو انجام می‌شود، باید برای محصولات دیگر مانند انار و زعفران نیز این خرید تضمینی را داشته باشیم.

رجایی همچنین یادآور شد: در عین حال قیمت‌های تضمینی اکثراً پایین هستند و باید با قیمت‌های بالاتری این خریدها انجام شود و دولت کاری کند که خرید دیگران نیز با قیمت بالاتری انجام گیرد تا کشاورزان ثمره تلاش‌های یکساله خود را ببیند.

وی افزود: نکته مورد توجه دیگر این است که ما باید در کشاورزی صنایع تبدیلی دسته بندی محصولات را نیز داشته باشیم؛ چرا که بسیاری از محصولات صادراتی ما به صورت فله ای هستند که همین محصولات در خارج از کشور بسته بندی شده و گاهی تا 10 برابر قیمت فروخته می‌شود؛ بنابراین بحث بسته بندی محصولات کشاورزی در داخل کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا ارزش افزوده محصولات کشاورزی در کشور مورد استفاده قرار گیرد که در این زمینه نیاز به کمک‌های مالی دولت است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied