شمانیوز
شما نیوز

هشدار نسبت به پایین بودن کیفیت سموم کشاورزی

معاون امور زراعت وزیر کشاورزی خواستار هشدار از سوی سازمان حفظ نباتات به کشاورزان شد و گفت: سموم کشاورزی در بازار با کیفیت پایین و تنوع کم است که باید راهی منطقی برای این موضوع انتخاب کنیم.

معاون امور زراعت وزیر کشاورزی خواستار هشدار از سوی سازمان حفظ نباتات به کشاورزان شد و گفت: سموم کشاورزی در بازار با کیفیت پایین و تنوع کم است که باید راهی منطقی برای این موضوع انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، عباس کشاورز در سی و ششمین سمینار حفظ نباتات کشور در بابلسر، اظهار کرد: در کشور دو چالش آب و اشتغال وجود دارد که با برطرف شدن آن تمامی مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز با دو چالش آب و پایداری منابع روبرو است، تصریح کرد: در 10 سال گذشته با کاهش عملکرد در تولید محصول روبرو بودیم و این موضوع موجود ناپایداری و اشتغال ناپایدار می‌شود.

معاون امور زراعت وزیر کشاورزی افزود: کاهش عملکرد موجب افزایش ضایعات و آثار منفی اقتصادی می‌شود که به ضرر تولید کننده است.

کشاورز با اشاره به اینکه در کشور با طغیان علف‌هرز رو‌برو هستیم، گفت: جریان غیرواقعی با عنوان سلامت بر ما حکومت می‌کند هرچند تعاملاتی خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شاخص امروز آب دنیا، راندمان، سد و کانال نیست، اظهار کرد: امروز در دنیا منبع درآمد و تولید شاخصه اصلی است و بخش مهمی از آن نیز به تیمارگران و بهره‌برداران مربوط می‌شود.

معاون امور زراعت وزیر کشاورزی گفت: کشاورزی امروز نسخه جدید می‌خواهد و در صورت تداوم این امر اتفاق‌های غیرقابل کنترل می‌افتد، دانش امروز نشان می‌دهد که در شرایط نگران کننده قرار نداریم اما باید تغییر رویکرد دهیم.

کشاورز تاکید کرد: خانواده کشاورزی باید کشاورزان را توجیه کند که فشار بر منبع تهدید برای خودشان است.

معاون امور زراعت وزیر کشاورزی تاکید کرد: در تولید پایدار با کسی دوستی نداریم مگر آنکه خواسته‌های وزارت کشاورزی برآورده شود.

کشاورز گفت: تولیدکنندگان سم نیز باید بدانند خط قرمزمان کیفیت است و رابطه دیگری بین ما وجود ندارد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied