شمانیوز
شما نیوز

آمریکا از انجام عملیات نهایی برای آزادی فلوجه و الرمادی جلوگیری می‌کند

فرمانده گروهان «امام خامنه‌ای» عراق فاش کرد که آمریکا مانع عملیات نهایی در فلوجه در غرب استان الانبار و در نتیجه آزادسازی «الرمادی» مرکز این استان با حضور بسیج مردمی است.

فرمانده گروهان «امام خامنه ای» عراق در گفت وگو با گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تاخیر در عملیات آزادسازی شهرهای الرمادی و فلوجه در استان الانبار را نتیجه دخالت های آمریکا دانست و گفت: دولت آمریکا با فشار همه جانبه درصدد است تا مانع از عملیات پاکساری استان الانبار شود.

وی با بیان این که فشار کاخ سفید بر دولت عراق در ماه های اخیر افزایش یافته، افزود: دولت آمریکا مخالف حضور نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی شهرهای الرمادی و فلوجه است.

«حیدر الحسینی العرداوی» گفت: دولت آمریکا معتقد است ارتش عراق و نیروهای عشایر باید با کمک مستشاران نظامی این کشور این عملیات را انجام دهند اما ما به عنوان نیروهای مقاومت و «الحشد الشعبی» از حیله گری های آمریکا در طول چند سال گذشته آگاه هستیم و اجازه نخواهیم داد که نیروهای آمریکایی در این عملیات شرکت کنند.

وی افزود: نیروهای مقاومت بسیج مردمی با وجود فشارهای شدید دولت عراق، نیروهای خود را همچنان در اطراف فلوجه، الرمادی، الصقلاویه و الکرمه در حالت آماده باش نگه داشته اند تا از نفوذ مجدد تروریست های داعش جلوگیری کنند.

فرمانده گروهان امام خامنه ای عراق گفت: بر اساس زمان بندی مشخص شده قرار بود پس از عید قربان عملیات آزادسازی مناطق الصقلاویه و الرکمه آغاز شود تا محاصره شهرهای فلوجه و الرمادی تکمیل شود و در مرحله دوم عملیات، شهر فلوجه کاملا پاکسازی شود.

وی تصریح کرد: نیروهای مقاومت مردمی پس از یک ماه موفق به پاکسازی الصقلاویه شدند و همه شرایط برای ورود نیروها به شهر فلوجه مهیا شده بود اما با فشار شدید دولت آمریکا ادامه این عملیات که در نهایت منجر به آزادسازی الرمادی می شد، متوقف شد.

العرداوی تاکید کرد: نیروهای گروهان امام خامنه ای در حال حاضر در ارتفاعات مکحول در شمال پالایشگاه بیجی حضور دارند و در روزهای آینده این منطقه را کاملا پاکسازی خواهند کرد.

گروهان امام خامنه ای عراق 15 روز قبل از فتوای جهاد کفایی آیت الله «سید علی السیستانی» تشکیل شد و پس از شکست حصر حرمین عسکریین (ع)، در عملیات های متعددی از جمله پاکسازی شهر تکریت، منطقه الصقلاویه در استان الانبار و اخیرا در عملیات پاکسازی شهر بیجی شرکت کردند.

انتهای پیام/غ

http://fna.ir/JL5G78
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied