شمانیوز
شما نیوز

رشد 80 درصدی آمار ورود گردشگر به اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اصفهان پس از برجام با رشد 80 درصد آمار ورود گردشگر روبرو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اصفهان پس از برجام با رشد 80 درصد آمار ورود گردشگر روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه اصفهان، فریدون الهیاری شامگاه گذشته (شنبه) در نشست تخصصی ارتباط موثر جامعه میزبان با گردشگران، اظهار کرد: امروز در حوزه گردشگری شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم و برگزاری نشست و افزایش نشست‌های تخصصی در این حوزه نشان می‌دهد که حداقل به این نتیجه رسیده‌ایم که این صنعت رونق پیدا کرده است.

وی افزود: پس از دیپلماسی موفق سیاسی کشور تحول بزرگی در صنعت گردشگری رخ داد و امروز که ما احتیاج به سیمای زیبا در جهان داریم، دیپلماسی زیبای کشور ما آن چهره خوب ایرانی را نیز به جهان معرفی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه گردشگری رشدی 80 درصدی داشته‌ایم، ادامه داد: تاکنون از 60 ملیت جهان وارد اصفهان ‌شده‌اند. همچنین پس از 50 سال اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شد و این یعنی دیده و معرفی شدن به جهان که آثار آن، ورود چند برابری گردشگری به اصفهان است.

الهیاری از تدابیر ویژه برای ثبت جهانی صنایع دستی شهرضا و کاشان خبر داد و افزود: شهرضا برای صنعت دستی سفال و کاشان برای زری بافی به شورای جهانی صنایع دستی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا اصفهان را با برندهای متعددی همچون حضور در نمایشگاه های بین‌المللی، ایجاد دفاتر اطلاع رسانی جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان و معرفی اصفهان به عنوان مقصد گردشگری به آژانس‌های بین‌المللی به جهان معرفی کنیم.

همچنین در این نشست مدیرکل دفتر مطالعات آموزش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به طور کلی سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از آموزش به عنوان زیربنای توسعه یاد می‌کند و به طور کلی در بحث توسعه گردشگری اعتقاد بر این است که فقط برخی از سیاست گذاری‌ها در اختیار سازمان بوده و مابقی در اختیار ارگان‌های دیگر است.

محسن رنجبر ادامه داد: در ادارات کل مطالعات و آموزش تربیت راهنمایان تور ‌در دستور کار قرار گرفته است و سعی کرده‌ایم از آموزش صرف به سمت کسب مهارت پیش رویم.

وی به بندهای 50 و 51 سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در این برنامه تعیین شده است که باید تا پایان این برنامه میزان گردشگران کشور پنج برابر افزایش یابد و اگر دستگاه‌ها در این زمینه دست به دست یکدیگر ندهند، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied