شمانیوز
شما نیوز

آمارهای تکان‌دهنده سقط جنین

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سقط جنین تقریبا در همه کشورهای جهان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

درگزارش جدید فدرال روز چهارشنبه اعلام شد که سقط جنین در ایالات متحده رو به کاهش است. اين روند کاهش در 25سال گذشته بوده است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش کرده است تعداد سقط 4 درصد در سال 2012 کاهش یافته است. حدود 699،000 سقط جنین در آن سال به دولت فدرال گزارش شده است. که حدود 31000 کمتر از سال قبل بوده است.
کارشناسان دلایل مختلف برای کاهش اخیرارائه مي کنند: استفاده بهتراز روش هاي کنترل و پيشگيري بارداری و اثرات طولانی رکود اقتصادی عامل کمتر شدن سقط جنين مي باشد. برخي استدلال می کنند که یک تغییر فرهنگی نيز در اين بين وجود دارد اين فرهنگ وتفکر باعث شده که زنان بیشتری ادامه بارداری را انتخاب مي کنند .
در سال 2012، نرخ سقط جنین از 13درصد سقط جنین دربين 1000 زن درسن باروری به 5 درصد کاهش یافته است. است که اين تعداد سقط نسبت به سال 1974 نصف شده است، یک سال پس از تصمیم تاريخي دادگاه عالی در خصوص حق سقط جنين در سراس کشور آمريکا.
در برخي موارد پدرها با روشن شدن آنکه همسرانشان چند قلو حامله است در خواست سقط جنين مي کنند.
اين گزارش ادارات بهداشت 47 ايالت آمريکاست پنج ايالت از شش ايالت بيشترين کاهش سقط را داشته اند.هاوایی با 30 درصد، نیومکزیکو 24 درصد، نوادا و رود آیلند 22 درصد، کانکتیکات 21 درصد .البته واشنگتن، نیویورک ،کالیفرنیا، مریلند و نیوهمپشایر در خصوصي تعداد سقط جنين آماري را گزارش نکرده اند.
بزرگترین کاهش در سقط جنین در هاوایی است که در آن سقط جنین از 3064 در سال 2010 به 2147 در سال 2014 کاهش يافته است.البته در دو ايلت ميشيگان و لوئيزيانا 12 درصد نسبت به سال 2014 به دليل وضع قوانين جهت محدوديت سقط جنين و تعطيلي درمانگاه هايي در اين خصوص افزايش يافته است.
در اوایل سال جاری، آسوشیتد پرس داده های اخیر ادارات بهداشت 45 ایالت در2013 و 2014 را مورد بررسي قرار داد. آسوشیتد پرس اعلام کرده است که سقط جنین رو به کاهش است.اين در حالي است هيچ قانوني به تازگي در خصوص محدوديت سقط جنين اعلام نشده است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied