شمانیوز
شما نیوز

برجام نمی‌تواند نقطه عطف مثبت و اوج جمهوری اسلامی باشد

عضو پیشین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در مناظره با صادق زیباکلام گفت: با شما هم عقیده‌ام که برجام نقطه عطف جمهوری اسلامی است اما برجام نمی‌تواند صرفا نقطه عطف مثبت و اوج جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، یکشنبه شب، صادق زیباکلام استاد دانشگاه و علی خضریان عضو پیشین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در مناظره ای با موضوع «ایران پسابرجام» که به همت انجمن اسلامی دانشگاه یزد برگزار شده بود در باب مسائلی چون تاثیر برجام بر سیاست داخلی ایران، رابطه ایران و آمریکا پس از برجام و سیاست خارجی دولت روحانی ،به مناظره پرداختند.

در این مناظره، خضریان با اشاره به شرایط پسابرجام و وجود دیدگاه های مختلف که به روشنی دیده می شود، اظهار داشت: همانطور که همه رویدادها نقطه عطف مثبت و موثری نیستند و ممکن است از آن به نیکی یاد نشود برجام نیز چیزی شبیه همین است.

وی ادامه داد: ایران پس از برجام دو رویکرد را دارد که در مقابل هم قرار می دهد یکی اینکه با برجام و ادعای حذف تحریم ها می توان کشور را با پول هایی که دریافت می کنیم و امکانات به پیشرفت برسانیم.

خضریان عنوان کرد: رویکرد دوم اینکه برخی به بهانه تحریم کاری نمی کردند و کاری هم انجام نمی شد لذا باید دید اکنون چه بهانه ای برای عدم انجام کار وجود دارد.

عضو پیشین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه به هردو رویکرد نقد دارم، اضافه کرد: تحریم ها از سال 91 به این سو شدت بیشتری به خود گرفت و بدتر شد که اگر قرار بود بعد از تحریم ها بهشت شود پس باید قبل از آن نیز بهشت می بود لذا معتقدم دعوای ما بر سر برجام دو جریان فکری می توانیم و نمی توانیم است.

وی ادامه داد: متاسفانه شما می خواهید فکری مبنی بر اینکه "ما نمی توانیم" را در ذهن جوانان ما نهادینه کنید و مدام این تفکر را پیاده می کنید که ما باید در بغل آمریکا باشیم.

خضری افزود: این جریان که مدعی روشنفکری است می خواهد این افکار را پیاده کند که آمریکاستیزی تمام شده و باید بروید سمت آمریکا و اینکه مشکلات ما به دست آمریکا حل خواهد شد.

وی ادامه داد: از دوران مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 تنها دولت مردمی که روی کار آمد دولت مصدق بود که لیبرالیسم بوده و آمریکاستیزی هم نداشت و با آمریکا همفکر بود اما باز هم با سیاست های آمریکا شکست خورد.

عضو پیشین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل عنوان کرد: آمریکایی ها زمینه سقوط دولت مصدق را فراهم کردند و این نشان می دهد که آمریکا توجهی به موضوع آمریکاستیزی ندارد و تنها به منافع خودش فکر می کند و اگر منافع آمریکا تامین نشود قطعا رفتاری را خواهد داشت که با مصدق داشته است.

وی بیان داشت: برهمین اساس است که می گوییم باید تفکر آمریکاستیزی را بیش از پیش ترویج کنیم و حتی منافع خود را تامین کنیم.

خضری در ادامه در خصوص اقتصاد دولتی گفت: نظام جمهوری اسلامی سال هاست که بر خصوصی سازی تاکید دارد اما دولت آن را اجرا نمی کند و از آن سر باز می زند ضمن اینکه دولت ها وظیفه حمایت از اقتصاد در بخش های محروم و ضعیف را دارند.

به گزارش فارس، این مناظره سیاسی به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد و در پایان نیز تعدادی از دانشجویان به بیان نقطه نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

انتهای پیام/2464/ر40/

http://fna.ir/WVSQZI
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied