شمانیوز
شما نیوز

ستاد خبری اربعین خدمات دیجیتال عرضه شده در موکب امام رضا را بررسی می کند

زیارت 3بعدی امام رضا در طریق الحسین

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): موکب امام رضا یکی از موکبهای پرتردد مسیر طریق الحسین در پیاده روی اربعین است از همین رو امکانات ویژه ای با همکاری سازمان فضای مجازی در این موکب در اختیار زائران حسینی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از ستاد خبری اربعین: چند سالی است که موکب امام رضا در عمودِ 285 طریق الحسین (جاده نجف- کربلا) میزبان زائرانی است که به شوق زیارت اباعبدالله عازم این مسیر می شوند .

این موکب با همکاری سازمان فضای مجازی سازمان سراج خدمات ویژه ای را در اختیار زائران حسینی قرار داده است که در ادامه به آن می پردازیم .

رو به روی موکب امام رضا، غرفه «زیارت مجازی امام رضا» راه اندازی شده است. زائران حسینی با ورود به این غرفه می توانند به صورت سه بعدی حرم حضرت رضا علیه السلام را زیارت کنند .

نوع طراحی ایی که در این غرفه صورت گرفته است، سبب شده تا زائران در حال و هوای زیارت علی بن موسی الرضا قرار بگیرند و مدتی را در این غرفه مشغول زیارت این حضرت شوند .

زائران حسینی پس از وارد شدن به موکب امام رضا در قالب «واقعیت افزود» با بیست شخصیت از افرادی که در صحنه کربلا حضور داشته اند، رو به رو می شوند .

از این بیست شخصیت که در ابعاد یک انسان واقعی طراحی شده است، 10 نفر مربوط به سپاه حق (یاران حضرت اباعبدالله) و 10 نفر مربوط به سپاه باطل (یاران یزد) است .

به همت معاونت نرم افزار سازمان سراج اپلیکیشنی با عنوان «خیمه گاه بهشت اردوگاه جهنم» طراحی شده است که زائران پس از دانلود کردن این نرم افزار از سایت serajappstor.com ، امکانی برایشان فراهم می شود که به محض قرار دادن گوشی موبایل خود رو به روی این تصاویر، آن شخصیت شروع به توضیح دادن شخصیت خود می کنند. این فلش کارتها به دو زبان فارسی-انگلیسی و فارسی-عربی، محتوای تدوین شده را به مخاطب انتقال می دهند .

این تصاویر علاوه بر اینکه در موکب امام رضا نصب شده اند، در 200 نقطه از جاده نجف-کربلا، جانمایی شده اند .

در موکب امام رضا امکانی فراهم شده است تا اگر موبایل یا تپ لبت زائران حسینی با مشکل روبه رو شده باشد، با مراجعه به غرفه دیجیتال، مشکل خود را برطرف کنند. در این غرفه علاوه بر خدمات فنی در جهت تعمیر موبایل زائران، اگر قطعه ای از لوازم دیجیتالی آنها دچار مشکل شده باشد (کابل، شارژر و ....)، آن قطعه تعویض می شود .

در کنار غرفه دیجیتال، غرفه کافی نت راه اندازی شده است تا زائرانی که نیاز فوری به اینترنت دارند بتوانند، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت یا انتقال دهند .

علاوه بر این غرفه، «کیوسکهای رسانه» در موکب امام رضا راه اندازی شده است که زائران اربعین حسینی می توانند محتوای این کیسوکهای را به گوشی موبایل خود انتقال دهند. محتوای ارائه شده در این کیسوسها در قالب متن، صوت، فیلم، تصویر، طرح گرافیکی به زائران عرضه می شود .

پایانه شارژ تجهیزات الکترونیکی یکی از خدمات ویژه ای است که به زائران کمک کرده است تا به راحتی موبایل خود را شارژ کنند. هر یک از این پایانه های ظرفیت شارژ 16 موبایل را در بالاترین سرعت دارد. 30 پایانه شارژ تجهیزات الکترونیکی در موکب امام رضا نصب شده و 10 پایانه در طول مسیر جانمایی شده است .

در سالهای گذشته یکی از مشکلات زائران نبود نقشه ای برای راهنمایی زائران بوده است. این مشکل با تهیه یک نقشه راهنما و نمایش این نقشه روی یک ال سی دی 80 اینچیی در ورودی موکب امام رضا برطرف شده است .

در طبقه بالا موکب امام رضا، یک ستاد خبری برای پوشش مراسم پیاده روی اربعین برای خبرنگاران و عکاسان رسانه های داخلی و خارجی فراهم شده است .

در این ستاد خبری 30 رسانه داخلی و خارجی اخبار این مراسم را مخابره می کنند .

از جمله فعالیتهای رسانه ای صورت گرفته توسط سازمان فضای مجازی سراج راه اندازی پویش رسانه ای «تنها مسیر» به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در شبکه های اجتماعی است که توانسته مخاطبان فعالی را با خود همراه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied