شمانیوز
شما نیوز

کفاشیان: در اهدای جوایز به ژاپنی‌ها زیاده‌روی شد!/باید با تیپ هندی به مهمانی می‌رفتیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:‌ امسال در جوایز اهدا شده به ژاپنی‌ها در مراسم انتخاب بهترین‌های سال آسیا مقداری زیاده‌روی شد!

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا در سال 2015 در دهلی‌نو روز گذشته در کشور هند با حضور اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از جمله علی کفاشیان، نایب رئیس AFC برگزار شد که در جریان این مراسم برترین های فوتبال قاره کهن در سال جاری میلادی معرفی شدند.

هرچند که در این مراسم دست فوتبال ایران برای چندمین سال پیاپی از کسب عناوین برتر خالی ماند اما حضور علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان که به عنوان نایب رئیس AFC در این مراسم حضور داشت باعث شد تا در خصوص این مراسم و سایر اتفاقات مربوط به آن گفت و گویی را با وی انجام دهیم که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

فارس: در مراسم انتخاب برترین‌های سال آسیا برخلاف سال‌های گذشته کلی خوش‌تیپ بودید و انگار آماده بودید که برای دریافت جایزه روی سن بروید.

گویا تیپ من چشم خیلی‌ها را گرفته بود! البته این تیپ هر ساله من بود و حالا امسال بیشتر به چشم آمده است.

فارس:‌ بیشتر عنوان‌های برتر سال به ژاپنی‌ها رسید. به نظر می‌رسد جوایز امسال در سطح قاره خوب تقسیم نشد.

به نظر من ایران می‌توانست جایزه بهترین فدراسیون سال را کسب کند اما ژاپن هم زیرساخت‌های قدرتمندی دارد و سرمایه‌گذاری بسیار زیادی را در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد تا مجهز به آخرین استانداردهای روز جهان شود. درست است که ما هم تلاش‌های لازم را می‌کنیم اما ژاپن فعالیت خوبی می‌کند و سرمایه‌گذاری زیادی را در این بخش انجام می‌‌دهد و من فکر می‌کنم به خاطر همین موضوع است که ژاپن هر ساله بیشتر جوایز را از آن خود می‌کند.

فارس: یعنی معتقدید ژاپن استحقاق این همه جایزه را داشت؟

به نظر من امسال در این زمینه یک مقدار هم زیاده‌روی شد اما آنها در بسیاری از بخش‌ها که جایزه به آنها رسید مثل تیم ملی فوتبال زنان و یا مربی سال زنان به حق‌شان رسیدند. ژاپنی‌ها در امر توسعه نیز فعالیت خوبی داشتند و این جایزه نیز به حق به آنها رسید.

فارس: عکسی از شما منتشر شد با تیپ هندی که بسیار سروصدا به پا کرد. چطور شد که این عکس را انداختید؟

یک مهمانی در هتل برگزار شد که در این جشن اکثر حضار و مهمانان زمانی که قصد حضور در این مهمانی را داشتند باید با تیپ هندی در این مراسم حاضر می‌شدند و این تیپ فقط منحصر به من نبود.

فارس: حتی شایعه شده بود هنرپیشه‌های بالیوود هم در این جشن حاضر بودند؟

خیر؛ به هیچ عنوان از هنرپیشه‌ها خبری نبود و فقط اعضای فدراسیون‌های مختلف آسیا و کمیته اجرایی AFC در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم همه چیز به صورت سنتی وجود داشت و حتی سرو غذا و اماکنی که شبیه‌سازی شده بود، نیز سنتی و زیبا بود.

فارس: یک روز قبل از مراسم برترین‌ها به تاج‌محل هم سفر کردید. حتماً می‌دانید که این بنا برای یادبود همسر ایرانی شاه جهان، پنجمین امپراطوری گورکانی هند تأسیس شده است؟

درست است. حتماً شما هم می‌دانید که همسر ایرانی این پادشاه شیعه بوده است و به خاطر او این مکان ساخته شده است. البته من قبلاً یک بار دیگر به این محل سفر کرده بودم. در مجموع سفر خوب اما خسته‌کننده‌ای بود.

فارس: در مجموع میزبانی هندی‌ها امسال چطور بود؟

هند امسال میزبانی خوبی از مراسم برترین‌های سال فوتبال آسیا داشت اما چون هتل‌مان کمی خارج از شهر بود، دیگر وقت نکردیم خیلی برای گشت و گذار به بیرون هتل برویم.

فارس: قبلاً اخباری منتشر شده بود مبنی براینکه شاید طی سال‌های آینده میزبانی مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال آسیا به ایران برسد.

صحبت‌هایی را در این خصوص انجام داده‌ام که این مراسم را به میزبانی کیش در ایران برگزار کنیم. این پیشنهاد برای سال آینده انجام شده است و حتی درخواست داده‌ام تا گروهی برای بازدید از کیش به ایران بیایند تا بتوانیم پس از تأیید آنها مراسم برترین‌های سال آسیا در سال 2016 را در این جزیره زیبا برگزار کنیم. در هر صورت اگر این گروه کیش را تأیید کند به طور حتم سال آینده مراسم برترین‌های سال آسیا در کیش برگزار می‌شود.

فارس: در این خصوص اقدامی هم شده است؟

قرار است به همین منظور در جلسه بعدی هیأت رئیسه AFC این موضوع را به صورت جدی مطرح کنم تا یک گروه برای بازدید به کیش بیایند و اگر این موضوع مصوب شد مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال آسیا در سال 2016 در جزیره کیش برگزار می شود. البته مسئولان کنفدراسیون آسیا همگی در جوش و خروش برای انتخابات فیفا هستند و شاید در حال حاضر فرصت مناسبی برای مطرح کردن این بحث نباشد.

فارس: اگر این میزبانی به ایران برسد شاید برای برگزاری برخی از مراسم که در سایر کشورها امر عادی تلقی می‌شود، با محدودیت مواجه شویم.

خیر، اینطور نیست. ما هم رقص و آوازهای محلی کردی، ترکی و سایر اقوام ایران را داریم که بسیار زیبا هستند و می‌توانند توجه حضار را جلب کنند.

فارس: قاره آسیا برای انتخابات آتی فیفا با شدت زیادی از شیخ سلمان در حال حمایت است. اگر رئیس AFC تا مرحله پایانی انتخابات فیفا باقی نماند و از نامزدی کنار بکشد امکان دارد که از شاهزاده علی بن حسین اردنی حمایت کنید؟

هنوز هیچ‌چیز معلوم نیست و ما نمی‌توانیم صراحتاً بگوییم از چه کسی حمایت می‌کنیم. باید 2 هفته مانده به انتخابات فیفا در جلسه هیأت رئیسه که در قطر برگزار می‌شود این موضوع را یک بار دیگر به بررسی گذاشته و به یک تصمیم‌گیری واحد پرداخته و در نهایت برای حمایت از یکی از نامزدها به جمع‌بندی نهایی برسیم.

فارس: این جلسه چه زمانی برگزار می‌شود؟

جلسه هیأت رئیسه همزمان با بازی‌های انتخابی المپیک در قطر برگزار می‌شود و به طور حتم تکلیف این موضوع در آن زمان مشخص خواهد شد.

فارس: برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال گویا بازنشسته‌ هستید و از این لحاظ مشکل دارید؟

خیر، من حتی برای دو دوره قبلی هم بازنشسته بودم و از این لحاظ مشکلی نیست، چرا که فدراسیون فوتبال مستقل و غیر دولتی است و ما مشکلی از این لحاظ نداریم. 2 دوره قبلی هم بازنشسته بودم و هیچ مجوزی از هیچ جا نگرفتم.

فارس: با این وضعیت پس رسماً اعلام می‌کنید که برای انتخابات بعدی خواهید آمد؟

بله، همین طور است و برای سومین بار برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندید خواهم شد.

فارس: اگر بمانید در تیم اجرایی فدراسیون فوتبال تغییرات ایجاد می‌کنید؟

هنوز به این قضیه فکر نکرده‌ام.

فارس: قبلاً از کشورهای زیادی برای دیدار دوستانه با ایران صحبت کرده بودید. در این سفر آیا برگزاری دیدار با این کشورها قطعی شد؟

همه کشورهایی که اینجا بودند اعلام آمادگی کردند تا با ما بازی کنند و ما مذاکرات لازم را با کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و چین انجام دادیم تا در تمام رده‌های سنی با آنها بازی کنیم و این اعلام آمادگی را انجام دادیم. حتی به قطری‌ها اعلام آمادگی کردیم تا در تورنمنت‌های بزرگی که می‌گذارند تیم ملی ایران نیز شرکت کند. به این ترتیب اکثر کشورها این آمادگی را دارند تا با ایران بازی کنند. هرچند که همه چیز بستگی به قرعه‌کشی سال آینده دارد اما ما سعی می‌کنیم اولین بازی‌های تدارکاتی‌مان در سال آینده با تیم‌های اروپایی باشد.

فارس: پس از اینکه گفتید وزارت ورزش باید برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2023 از فدراسیون حمایت کند، موضع این وزارت این بود که حمایت‌ها در دوره گذشته هم انجام شد اما ثمری نداشت و این شاید در دور بعدی از این حمایت‌ها خبری نباشد.

ما باید آنقدر حمایت شویم تا میزبانی جام ملت‌ها را بگیریم. همین که در دوره قبلی نیز همه کشورها کنار رفتند و فقط ما و امارات ماندیم نشان می‌دهد که برای این کار جدی بودیم اما در نهایت امارات سرمایه‌گذاری خوبی انجام داد و برای جام ملت‌های 2019 انتخاب شد. باید به اندازه‌ای حمایت شویم و مجوزهای لازم را دولت به ما بدهد تا آنها را به AFC ارائه بدهیم تا بتوانیم از طریق این میزبانی‌ها استادیوم‌های مجهزی را در سطح کشور تأسیس کنیم چرا که استادیوم ساختن کار فدراسیون فوتبال نیست و در این مورد دولت باید کمک کند و بودجه لازم از طریق وزارت ورزش فراهم شود که بتوانیم ورزشگاه‌هایمان را به آخرین امکانات روز دنیا مجهز کنیم که در این صورت خود به خود مسئولان AFC راغب می‌شوند این میزبانی‌ها را به ما بدهند و آن موقع مطمئن باشید از خدای‌شان هم هست که این اتفاق بیافتد. در واقع ما باید 6 استادیوم مجهز را در 6 استان معرفی کنیم تا بتوانیم این میزبانی را به دست آوریم. استادیوم ساختن کار ما نیست و ما فقط کارهای فنی و پیشنهاد میزبانی را می‌گیریم اما تجهیزات و امکانات را باید دولت به ما کمک کند تا بتوانیم ورزشگاه‌های مجهزی را بسازیم.

فارس: ساعت جنجالی فیفا را هم گویا پس دادید؟

آن را 8 ماه پیش پس دادم.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/RFM2RU
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied