شمانیوز
شما نیوز

بهداد سلیمی: باید نگران المپیک بود

قهرمان المپیک لندن گفت: باید نگران المپیک بود زیرا وزنه‌هایی که در مسابقات جهانی زده شد نشان داد، کشورها پیشرفت داشتند و ما هم باید پیشرفت کنیم.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، بهداد سلیمی درباره خارج شدن رکورد دو ضرب و مجموع جهان از دست ایران بیان کرد: رکورد دو ضرب و مجموع جهان از دست ایرانی ها خارج شد، البته پیش بینی می شد وزنه بردار روس وزنه های خوبی بزند اما او بیش از حد انتظار ظاهر شد و در کل عملکردش خیلی خوب بود.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان این وجود دارد، دوباره ایران در دو ضرب و مجموع جهان رکورددار شود، تصریح کرد: انجام این کار شدنی است. انشاءالله با برنامه ریزی فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این کار انجام می گیرد. بالاخره کاری که وزنه بردار روس انجام داد یک کار جمعی بوده نه انفرادی و حمایت هایی پشت آن بوده است. مطمئناً اگر حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیشتر شود این اتفاق شدنی است زیرا پتانسیل آن را داریم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه منظور او از کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چه نوع کمکی است؟ گفت: باید خیلی حمایت کنند تا ما بتوانیم پیشرفت کنیم، به هر حال اطلاع دارید ورزشکاران روسیه به چه صورت حمایت می شوند و در هر مسابقه بهتر از قبل کار می کنند. ما هم اگر می خواهیم عقب نمانیم باید ورزشکاران را حمایت کنیم.

قهرمان المپیک در مورد انتظاری که از او برای پس گرفتن رکورد فوق سنگین وجود دارد، بیان کرد: من تمام تلاش خود را می کنم اما فعلا چیزی معلوم نیست که بخواهم در مورد آن حرفی بزنم. زانوی من به المپیک می رسد اما اینکه با چه میزان آمادگی به المپیک می رسم خودش مساله مهمی است. من سعی می کنم با آمادگی بالاتری به المپیک برسم.

سلیمی در مورد اینکه باید نگران وضعیت وزنه برداری در المپیک بود، تصریح کرد: نگرانی در مورد وزنه برداری باید پابرجا باشد، نه این که نتایج وزنه برداران ایران نگران کننده باشد بلکه وزنه هایی که کشورهای دیگر به ثبت رساندند نشان می دهد پیشرفت داشته اند بنابراین باید نگران بود و ما هم باید پیشرفت داشته باشیم و به شرایط مدال آوری برسیم.

او در پاسخ به این پرسش که دلیل نتایج ضعیف وزنه برداران ایران در مسابقات جهانی چه چیز بوده است؟ گفت: دلیلش را نمی دانم اما ملی پوشان قبل از اعزام از لحاظ بدنی آماده بودند و شرایط خوبی داشتند. تنها چیزی که مهم بود وضعیت روحی و روانی آنها بود. کسانی که خود را از لحاظ روانی آماده نگه داشتند نتیجه گرفتند اما نفراتی که موفق نشدند از لحاظ روانی به شرایط ایده آل برسند، نتوانستند نتیجه بگیرند. در کل مهمترین عامل عدم تمرکز و روحیه پایین ملی پوشان بود.

وزنه بردار فوق سنگین ایران درباره عملکرد بهادر مولایی نیز گفت: به نظرم خیلی خوب نبود و می توانست بهتر باشد اما به هر حال بهادر به تازگی از بند مصدومیت رها شده و نمی شد خیلی از او انتظار داشت که خوب کار کند. وزنه هایی هم که در دسته فوق سنگین زده شد به جز عملکرد وزنه بردار روس خوب بوده و هر ساله این وزنه ها مدال هستند.

منبع : ورزش سه
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied