شمانیوز
شما نیوز

برگزاری پیاده روی اربعین حسینی در آستارا، تحت هر شرایط جوی ‌

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مراسم سنتی پیاده روی بزرگ صبح اربعین عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در این شهرستان‌ تحت هر شرایط جوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مراسم سنتی پیاده روی بزرگ صبح اربعین عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در این شهرستان‌ تحت هر شرایط جوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حاتمی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، در این خصوص اظهار کرد: اربعین سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای وی، در حالی در بندر مرزی آستارا برگزار می‌شود که بر اساس سنتی دیرینه‌ هزاران نفر از اهالی این شهرستان مرزی و بندری و شهرها و روستاهای مناطق غرب استان گیلان و استان اردبیل، با پای پیاده خود را به مرقد مطهر امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) که از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند، می‌رسانند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های سینه زنی و زنجیرزنی از نخستین ساعات صبح اربعین تا نماز مغرب و عشاء در صحن مقدس این امامزادگان، افزود: به دلیل حضور جمع کثیری از هموطنان اهل تشیع و تسنن در این مراسم، الزام برای تدارک تدابیر لازم در این روز سبب شد تا طی چند سال اخیر، این مراسم تحت نظارت ستاد بزرگداشت اربعین حسینی برگزار گردد.

حجت‌الاسلام حاتمی با تأکید بر اینکه کاروان بزرگ اربعین شهرستان با حضور دسته‌ها، هیأت‌ها و تکایای شهرستان‌های آستارا، تالش، نمین، اردبیل، چوبر، حویق، لیسار، لوندویل و سایر شهرها و روستاها، رأس ساعت 8 صبح از مقابل مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) حرکت خواهد کرد، افزود: این مراسم تحت هر شرایط جوی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: حاضران در این کاروان، علاوه‌بر اینکه مسیر 7 کیلومتری مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) شهر آستارا تا مرقد مطهر امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) بخش لوندویل را می‌پیمایند، پس از پایان پیاده روی‌ در مراسم عزاداری بزرگ که در صحن مقدس این امامزادگان برگزار خواهد شد، حضور می‌یابند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا اضافه کرد: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا، امام جمعه بندر مرزی آستارا است که پس از سخنرانی، نماز ظهر و عصر اربعین به شکل جماعت و با امامت وی در زینبیه این امامزادگان قرائت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همه ساله علاوه‌بر هموطنان اهل تشیع و تسنن غرب استان گیلان و استان اردبیل، جمع کثیری از مسلمانان کشور جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied